کد خبر 66970
۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
برقی‌ساز چینی و بلند پروازی هایش

پرشین خودرو:شرکت فارادای فیوچر یکی از خودروسازانی است که با الگو گرفتن از شرکت تسلا موتورز پا به دنیای خودروهای برقی گذاشته و محصولی که هنوز ساخته نشده را پیش فروش کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این شرکت که در آمریکا قرار دارد و با سرمایه چینی‌ها پا به دنیای سبز خودروها گذاشته است حرف‌های خاص خودش را قرار است بزند. این شرکت اسرار‌آمیز چینی در نمونه اولیه‌ای که در سال گذشته رونمایی کرده، نمایشی از سرعت و قدرت ناشی از باتری‌های برقی را به راه انداخته است. 1000 اسب بخار قدرت یا شتاب 0 تا 100 زیر 5/ 2 ثانیه از جمله ادعاهای این شرکت در محصول سوپر اسپورتش بوده است که البته به‌عنوان مدلی مفهومی معرفی شده است. فارادای فیوچر در خودروی دیگری با نام FF91 تلاش دارد تا به خودرویی تولیدی برسد که کراس اووری تمام برقی است.



به نظر می‌رسد این خودرو ساز چینی توانسته است 64 هزار دستگاه از خودروی FF91 را پیش فروش کند. هر شخص با پرداخت 5 هزار دلار می‌تواند این خودرو را پیش خرید کند، هر چند بدون پرداخت هم می‌توان ثبت نام کرد و این در حالی است که شرکت تسلا موتورز برای مدل 3 که در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد کرد فقط هزار دلار به‌عنوان رزرو می‌گیرد. این رزرو‌ها پس از نمایشگاه CES 2017 انجام شده که مدت زمان کوتاهی است و این استقبال در حالی انجام شده است که این خودرو نتوانست در برابر چشم حضار خودش را پارک کند و در این کار ناموفق بود.

شتابی که برای این خودرو اعلام شده است عددی بوده است که توسط تسلا مدل S پیش از این در هم شکسته شده است و در رابطه با قیمت هم عدد مشخصی را اعلام نکرده، ولی در خبرهای غیر‌رسمی به نظر می‌رسد که این خودرو 290 هزار دلار قیمت داشته باشد که این قیمت برای بازار چین در نظر گرفته شده است و به نظر می‌رسد در بازار آمریکا هم قیمتی مشابه داشته باشد. شرکت فارادای فیوچر بدون اینکه خودرویی را به‌صورت کامل به نمایش بگذارد و قابلیت‌هایش را نشان دهد بسیار رسانه‌ای بوده است و در نمایشگاه CES 2017 در نمایشی بزرگ خودروی تولیدی جدیدش را به نمایش گذاشت که در عملکردش موفق نبود ولی با این وجود مورد استقبال قرار گرفت.

نکته‌ای که در رابطه با این محصول جدید می‌توان گفت و شرکت سازنده تلاش کرده محصولی رقابتی را ارائه کند در بخش دامنه حرکتی و عملکرد بوده است البته این خودرو بسیار گران‌تر از محصول موفق تسلا مدل S قیمت‌گذاری شده است و مبنی مقایسه به دلیل تفاوت فاحش در قیمت درست و منطقی به نظر نمی‌رسد و البته کلاس خودرو هم متفاوت است. می‌توان محصولات تسلا را معیار سنجش خودروهای الکترونیکی در نظر گرفت چراکه خودروهایش را در کلاس‌های مختلفی در حال تولید دارد یا به‌زودی تولید خواهد کرد. از ویژگی‌هایی که شرکت فارادای فیوچر در رابطه با آن اطلاعاتی را منتشر کرده است این است که خودرو می‌تواند بعد از پیاده شدن راننده به محل پارک برود و این کار را با تلفن همراه خود می‌توانید زیر نظر بگیرد. تصور کنید در مجتمعی بسیار بزرگ زندگی می‌کنید که برای پیدا کردن پارکینگ خود باید حداقل 10 تا 20 دقیقه زمان صرف کنید، در این حالت خودرو خود به محل پارک مراجعه می‌کند و با 30 حسگر و دوربینی که دارد می‌تواند با امنیت خوب پارک شود.

فارادای فیوچر هنوز در رابطه با قیمت نهایی و شرایط فروش این خودرو تصمیمی را به‌صورت رسمی اعلام نکرده و اینکه ادعاهای او در رابطه با فناوری‌های خودرویش چقدر درست است به انتشار تصاویری از یک پیکاپ برقی دست زده است تا همچنان در صدر اخبار قرار بگیرد.

این شرکت به دلایل مختلف همواره کانون توجه‌ها بوده است و با مسائل مالی زیادی را در حال حاضر دست و پنجه نرم می‌کند. آنها معتقدند که در آمریکا خودروهای شاسی بلند و تراک فروش بسیار مناسبی دارند و چرا آنها یک خودروی برقی با این ویژگی نسازند؟ یک خودروی قدرتمند برقی که دامنه حرکتی مناسبی دارد می‌تواند گزینه مناسبی باشد اما قبل از اینکه فارادای فیوچر بخواهد وارد دنیای فانتزی خودروهای برقی شود باید مسائل مدیریتی و مالی و درون سازمانی خودش را حل کند و با قدرت وارد این بازار کم رقیب ولی با رقبای قدرتمند وارد شود. شرکت‌های نوظهوری مانند نیکولا، تسلا موتورز و فارادی فیوچر می‌توانند در رقابت با هم محصولاتی فوق العاده جذاب تولید کنند، اما ورود به دنیای کمتر شناخته شده خودروهای برقی کار چندان راحتی نیست و نیاز به مدیریت قوی و آینده نگری در کنار فناوری بالا و قابل اتکا است.

منبع: دنیای ماشین

کد خبر 66970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha