بازار شهرستان‌ها نیاز خودروسازان و واردکنندگان

پرشین خودرو: نمایشگاه خودرو اصفهان، آخرین نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی شهرستان‌ها بود كه از روز سه‌شنبه تا جمعه هفته گذشته برگزار شد و این نمایشگاه دستاوردها و نكات آموزنده خاصی را برای صنعت خودرو داشت.

به گزارش پرشین خودرو، اولین نكته این بود كه خودروسازان و واردكنندگان خودرو به اهمیت بازار شهرستان‌ها پی بردند، زیرا با وجود نزدیك بودن زمان نمایشگاه خودرو اصفهان به نمایشگاه خودرو تهران، با قدرت تمام در این نمایشگاه شركت كردند و حضور تمام قد ایران‌ خودرو‌، سایپا، مدیران‌ خودرو‌، كرمان‌ موتور و واردكنندگان خودرو بر این نكته تاكید داشت كه مردان صنعت و تجارت خودرو به اهمیت بالای بازار شهرستان‌ها به‌ خصوص شهرهای بزرگ پی برده‌اند و دیگر تمام تمركز خود را بر بازار تهران قرار نمی‌دهند.

اما دومین نكته حضور برندهای جدید بود كه نوید تنوع بیشتر بازار خودروی كشور را می‌دهد. امسال در بخش وارداتی‌ها، نیسان بعد از نمایشگاه كرمان در نمایشگاه خودرو اصفهان با سه محصول خود حضور یافت تا شاهد تنوع بیشتر در بازار خودروهای وارداتی باشیم.
همچنین در بخش خودروهای تولید داخل هیوندای آی١٠ و آی٢٠ جدید كرمان‌ موتور حضور قدرتمندی داشتند تا شاهد تنوع بیشتر درمیان برندهای تولید داخل باشیم. اما مهم‌ترین نكته استقبال گسترده و ازدحام زیاد در غرفه ایران‌خودرو بود.
استقبال از محصولات جدید ایران‌خودرو به حدی بود كه در چند روز برگزاری نمایشگاه به‌ هیچ وجه امكان مشاهده خودروهای جدید ایران‌خودرو به‌ طور كامل میسر نبود، اما دلیل این استقبال گسترده چیست؟
واقعیت این است كه بازار خودروهای تولید داخل با رده قیمتی كمتر از ١٠٠ میلیون تومان مدت‌هاست خودروی جدیدی به‌ جز چینی‌ها را به خود ندیده است. البته تعدادی از خودروهای وارداتی مثل میتسوبیشی میراژ و رنو سیمبل در سال جاری به این بازار عرضه شده‌اند، همچنین تعدادی خودروی تولید داخل غیرچینی مانند كیا سراتو و رنو ساندرو هم در سال جاری به بازار عرضه شدند اما هنوز كشش بازار برای خرید خودروهای جدید و متنوع‌تر بسیار زیاد است، به‌خصوص خودروهای نام‌برده هیچ‌كدام خودروی كاملا جدید نیستند.
بدین‌ترتیب مصرف‌كنندگان برای خرید یك خودروی كاملا جدید در بازار قیمتی ٥٠ تا ٧٥ میلیون تومان علاقه زیادی دارند.

در نهایت باید گفت برخلاف سایپا كه 3 محصول جدید در سبد محصولاتش یعنی رنو ساندرو، ساندرو استپ‌وی‌و و سراتو نسل قبل را در نیمه‌دوم سال گذشته و امسال به بازار عرضه كرد، اما ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز ایران، هنوز هیچ خودروی كاملا جدیدی را به بازار نفرستاده است و اشتیاق زیادی در بازار برای مواجهه با محصولات جدید این خودروساز وجود دارد.
در مجموع دلایل ذكر‌شده موجب می‌شود استقبال زیادی از غرفه این شركت و محصولات جدید آن مانند پژو٢٠٠٨ و تندر فیس‌لیفت و ... در نمایشگاه اصفهان صورت گیرد. پتانسیل بالایی در بازار و مشتریان بالقوه برای خرید این محصولات جدید وجود دارد كه اگر به‌خوبی استفاده و مدیریت شوند، می‌توانند دوباره چرخ‌های بزرگ‌ترین خودروساز كشور را به حركت درآورند.

روزنامه دنیای خودرو

کد خبر 67008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha