کد خبر 67056
۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
 احتمال کلاهبرداری مدیر سابق فولکس واگن

پرشین خودرو: دادستانهای آلمان اعلام کردند مدیرعامل سابق فولکس واگن ممکن است بسیار زودتر از آنچه مدعی است، از تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی مطلع شده باشد و تحقیقاتی را درباره احتمال ارتکاب کلاهبرداری وی گشودند.

به گزارش «پرشین خودرو»، مارتین وینترکورن درسپتامبر سال ۲۰۱۵ پس از اینکه فولکس واگن اقرار کرد از یک نرم افزار غیرقانونی برای کمتر نشان دادن میزان آلایندگی خودروهای دیزلی در تستهای آلایندگی استفاده کرده است، این گروه خودروسازی را ترک کرد.

وی از آن زمان منکر اطلاع از این تخلف تا پیش از اوت سال ۲۰۱۵ شده است اما مقامات آلمانی اکنون از وی برای کلاهبرداری تحقیق می کنند.

دادستانهای منطقه برونشویگ آلمان اظهار کرده اند در یک هفته گذشته ۲۸ محل کار و خانه را در ارتباط با رسوایی آلایندگی دیزلی بازرسی کرده اند و در نتیجه شماری از افرادی که تعداد آنها از ۲۱ به ۳۷ نفر افزایش یافته و شامل آقای وینترکورن است، متهم به ارتکاب خلاف هستند.

دادستانهای آلمانی در بیانیه ای اعلام کردند: نشانه‌های کافی از تحقیقات به خصوص پرسش از شهود و مظنونان و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده بدست آمده است و نشان می دهد آقای وینترکورن احتمالا درباره نرم افزار دستکاری در سیستم تصفیه آلایندگی و تاثیرات آن زودتر از آنچه مدعی است، مطلع بوده است.

فولکس واگن اوایل ماه جاری به دادستانهای آمریکایی اقرار کرد حدود ۴۰ کارمند هزاران سند را در تلاش برای پنهان کردن تقلب سیستماتیک در سیستمهای کنترل آلایندگی از دید رگولاتورها، نابود کرده‌اند.

این خودروساز به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه در آمریکا محکوم شد و به خلاف خود اعتراف کرد. بعلاوه موافقت کرد یک توافق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار با مقامات محیط زیستی و مالکان خودروهای آلاینده در آمریکا امضا کند.

این خودروساز آلمانی همچنین با ۸.۸ میلیارد دلار ادعای خسارت از سوی سهامداران، بدنبال ریزش قیمت سهام پس از افشای رسوایی آلایندگی روبروست. ارزش سهم فولکس واگن پس از افشای رسوایی یک سوم ریزش کرد و همچنان هفت درصد پایین سطح سپتامبر سال ۲۰۱۵ است.

منبع: عصرایران

کد خبر 67056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha