تولید محصولات جدید با استاندارد یورو5/خودرو و خودروساز مسوول حوادث جاده ای نیست

پرشین خودرو: جایگزینی خودروهای سنگین فرسوده در دستور کار دولت قرار دارد و به زودی برای نوسازی این خودروها نیز فراخوان می دهیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو محمدرضا نعمت‌زاده امروز در مراسم جایگزینی ۴۰ هزارمین دستگاه تاکسی فرسوده، گفت: سال آینده خودروهایی با استاندارد یورو ۵ در داخل کشور تولید خواهد شد و این ضرورت در تمام قراردادهای جدید نیز دیده شده است.

وی ادامه داد: در قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی تولید خودروهای یورو ۵ و یورو ۶ پیش‌بینی شده است.

وزیر صنعت از مذاکرات یک ساله طرف های ایرانی با موتورسازان دیزلی دنیا خبر داد و افزود: به زودی خبرهای خوبی در مورد  خودروهای سنگین و تولید اینگونه محصولات با استاندارد یورو ۵ خواهید شنید ضمن اینکه ایران خودرو قراردادی با یک موسسه آلمانی و سایپا قراردادی با یک موسسه اتریشی برای طراحی موتورهای سه سیلندر کم‌مصرف منعقد کرده‌اند. این موتورها 1460اسب بخار داشته و مصرف سوخت آنها پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

 

توقف ثیبت سفارش واردات موتورسیکلت های آلاینده

نعمت‌زاده در مورد بحث موتورسیکلت و تغییرات استانداردی آن گفت: از ابتدای تیرماه ثبت سفارش واردات کاربراتوری موتورسیکلت متوقف شد و به دنبال آن از مهرماه تولید موتورسیکلت انژکتوری آغاز شده است.

وی با بیان این‌که ۱۵ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی از ابتدای سال جاری در کشور مونتاژ شده است، تصریح کرد: علاوه بر آن تولید خودروهای برقی نیز جزو اولویت‌های وزارت صنعت است

.

خودرو آدم نمی کشد؛ راننده را دریابید!

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: بعضی وقت‌ها می‌گویند خودروهای داخلی، این تعداد آدم می‌کشد در حالی که راننده می‌کشد، چه ربطی به خودرو دارد؟ راننده باید حواسش به رانندگی باشد، اما اینگونه نیست.

نعمت‌زاده ادامه داد: در گذشته می‌گفتند خودروهای پژو آتش می‌گیرند بررسی کردیم معلوم شد یک محموله شیلنگ بنزین از خارج وارد شده که مقاومت لازم را ندارد، در نتیجه لوله باز شده و بنزین آتش می‌گیرد.

 

فراخوان باید به فرهنگ تبدیل شود

وی خاطر نشان کرد: خودروسازان ایرانی واقعا از انجام فراخوان برای حل عیب خودرو خجالت می‌کشند در حالی که این هنر است که خودروساز اعلام کند خودروهای تولیدی ما این مشکلات را داشته بیاورید تا رفع عیب شود.

وزیر صنعت در مورد سایر خودروهای فرسوده و برنامه های دوبت برای نوسازی آنها گفت: برای نوسازی وانت‌ها، اتوبوس‌، کامیون و کامیونت‌های فرسوده تصمیماتی داریم که بعضی از آنها هنوز اجرایی نشده‌اند.

وی ادامه داد: از معاون توسعه سازمان برنامه و بودجه می‌خواهیم که طی یک هفته آینده جلسه‌ای را برای جایگزینی وانت‌ها و اتوبوس‌های فرسوده برگزار کنند.

نعمت زاده با بیان اینکه مصوبات مربوط به این طرح تهیه شده و مقدماتش مصوب شده است، گفت: در مورد اتوبوس و کامیون‌ها باید تسهیلات بانکی بیشتری را پرداخت کنیم که در حال پیگیری است.

 

تکنولوژی قدیمی دلیلی تعطیلی کارخانه های بزرگ

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه صنایعی که خود را با پیشرفت زمان تطبیق ندهند، محکوم به فنا هستند، گفت: گاهی می‌گویند چرا فلان کارخانه که قدمت 50 ساله دارد حالا تعطیل شده؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که چون این کارخانه خود را بروزرسانی نکرده بود.

وی تصریح کرد: برخی کارخانه‌ها نیز برنامه بروزرسانی را اجرا کرده‌اند که طی هفته جاری برنامه رونمایی از چند محصول تولیدی آنها در صنعت لوازم خانگی را خواهیم داشت.

کد خبر 67071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha