طرح نوسازی 15 هزار وانت‌ فرسوده

پرشین خودرو: با نوسازی تاکسی های کشور 135 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است و وزارت نفت به پاس این کمک باید تعهدات خود را اجرایی کند.

به گزارش «پرشین خودرو» پورمحمدی در مراسم نوسازی ۴۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده، با اعلام این مطلب که این نوسازی ناوگان در رده های دیگر نیز ادامه خواهد داشت گفت: تا پایان سال طرح نوسازی وانت‌های فرسوده آغاز شده به گونه‌ای که مقدمات جایگزینی 15 هزار وانت فرسوده فراهم شده است.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تعداد کل تاکسی‌های فرسوده در کشور در سال گذشته ۹۰ هزار دستگاه بوده که نوسازی همه آنها در دستور کار قرار گرفته است.

پورمحمدی ادامه داد: ۸۵ درصد آلایندگی شهر تهران ناشی از آلاینده‌های متحرک است که سهم تاکسی‌ها از این میزان نیز ۱۵ درصد است به گونه‌ای که هر تاکسی فرسوده به‌طور متوسط یک تن آلاینده تولید می‌کند.

وی اظهار کرد: این در حالی است که با جایگزینی تاکسی‌های فرسوده آلایندگی آنها تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد و همچنین با نوسازی هر تاکسی فرسوده ۳۰۰۰ لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

معاون توسعه امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه با بیان این‌که در یک سال گذشته ۱۰ هزار تاکسی در شهر تهران نوسازی شده است، خاطر نشان کرد: این موضوع کاهش ۱۰ هزار تنی آلاینده‌ها در شهر تهران را به دنبال داشته است.

کد خبر 67073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha