احتمال معرفی اسپرت‌های جدید از تویوتا و نیسان، در موتورشوی توکیو 2017

پرشین خودرو: برای علاقه‌مندان به خودروهای اسپرت ژاپنی، نمایشگاه خودروی توکیو همیشه جذابیت دارد. در این رویداد، احتمال زیادی برای رونمایی از مدل‌های جدید تویوتا سوپرا و نیسان Z وجود دارد.

به گزارش پرشین خودرو، به حتی اگر در موتورشوی توکیو که پائیز سال ۱۳۹۶ برگزار می‌شود، نمونه‌های واقعی از این خودروها معرفی نشود، حتما مدل‌هایی مفهومی از آن‌ها به نمایش در‌خواهد آمد که نشان از عزم این خودروسازان در تولید نسخه‌های جدیدی از این مدل‌‌های محبوب در آینده نزدیک خواهد داشت.

درحالی‌که مدل فعلی نیسان Z با کد 370Z از سال ۲۰۰۹ تغییر چهره نداده است و با همان فرم بدنه‌ی مدل اولیه خود یعنی 350Z ساخت ۲۰۰۳، تولید می‌شود؛ رونمایی از نسخه جدید آن، می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. از سویی دیگر، نیسان اعلام کرده است که این کوپه دوست‌داشتنی همچنان به اصالت ۱۵ ساله خود پایبند است و در نسل بعدی هم سبک طراحی مدل فعلی را حفظ خواهد کرد‌. بعضی کارشناسان معتقدند نسخه بعدی نیسان Z، در سایز خود بزرگ‌تر خواهد شد و به اینفینیتی Q60 شباهت خواهد داشت.

نیسان 370Z

نیسان Z، از ابتدای دهه ۷۰ میلادی، یک خودروی اسپرت کوپه و قابل خرید توسط جوانان بوده است که امروزه با پیشرانه ۳.۷ لیتری ۳۳۲ اسب بخار، بسیار قدرتمندتر از دیگر رقبای هم‌وطنش، همچون تویوتا GT86 است. هم‌اکنون نسخه استاندارد 370Z، درحدود ۳۰ هزار دلار قیمت دارد و پیش‌بینی می‌شود در صورت بهینه‌سازی و حتی با افزایش قیمت، توان رقابت با اسپرت‌های مطرحی از جمله آئودی TT را داشته باشد. مدل فعلی نیسان 370Z حتی در نسخه ارتقاء یافته نیسمو، همان پیشرانه ۳.۷ لیتری تنفس طبیعی را به همراه دارد و جای خالی گزینه‌های قدرتمند و کم‌مصرف مجهز به توربوشارژر و حتی هایبرید در آن احساس می‌شود.

 

نیسان 370Z

درباره تویوتا و خودروی سوپرا، باید گفت که به احتمال زیاد مدل نهایی آن، تا قبل از سال ۲۰۱۹ عرضه عمومی نخواهد شد. تویوتا قول داده است که این خودروی اسپرت، یک مدل تولید محدود گران‌قیمت نباشد و با پیشرانه‌های گوناگون تولید شود که ۴ و ۶ سیلندر توربو و هایبرید را شامل خواهد شد. شرکت خودروسازی تویوتا، علاوه بر مدل سوپرا، طرح مفهومی S-FR را هم در دست دارد که می‌تواند به عنوان یک اسپرت کوچک شبیه به مزدا میاتا، در موتورشوی توکیو ۲۰۱۷، خبرساز شود.

تویوتا  S-FR

در پایان این مطلب، تیزر رسمی معرفی نیسان 370Z نسخه نیسمو برای شما قرار داده شده است که پیشنهاد می‌کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

زومیت

کد خبر 67115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha