کد خبر 67139
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵

پرشین خودرو: در یک تصمیم تاریخی، مجلس ایرلند قانونی تصویب کرد که طبق آن ایرلند اولین کشوری خواهد بود که به طور کامل عاری از سوخت های فسیلی خواهد شد.

به گزارش«پرشین خودرو»، در یک تصمیم تاریخی، مجلس ایرلند قانونی تصویب کرد که طبق آن ایرلند اولین کشوری خواهد بود که به طور کامل عاری از سوخت های فسیلی خواهد شد. این لایحه خواستار خروج سرمایه گذاری از شرکت های سوخت فسیلی و هم چنین ممنوعیت سرمایه گذاری های آینده روی آن هاست. این سرمایه به ارزش حدود 8.5 میلیارد دلار یک ضربه بزرگ به شرکت های سوخت فسیلی و یک پیروزی بزرگ برای طرفداران تغییر آب و هوا و محیط زیست خواهد بود.
 
 ایرلند؛ اولین کشوری که عاری از سوخت فسیلی می شود

این قانون ایرلند را اولین کشوری می کند که سرمایه گذاری پول مردم روی صنایع سوخت های فسیلی را ممنوع کرده است. نظام سیاسی ایرلند با آنچه که اکثریت مردم این کشور می خواهند را اذعان می کند: اینکه برای داشتن شانس مبارزه با تغییرات فاجعه بار آب و هوا باید ابتدا سوخت های فسیلی و رشد صنایعی که این بحران را پیش می برند را متوقف کنیم. این یک راه طولانی خواهد بود و مبارزه برای این لایحه از اوایل سال 2016 آغاز شده است و با حمایت هایی که از سوی احزاب اصلی، خیریه و اروپای بدون سوخت فسیلی می شود می توان نسبت به آن خوشبین بود.
 

ایرلند؛ اولین کشوری که عاری از سوخت فسیلی می شود

 

 

 

 

منبع: برترین ها

کد خبر 67139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha