بررسی برترین شاسی بلندهای کوچک سال 2016 +جزئیات و عکس

پرشین خودرو: در حال حاضر برندهای خودرو به لطف چینی ها متعدد شده است. همچنین محبوبیت شاسی بلندهای کوچک را نباید دست کم گرفت که موجب شدند شرکت های فعال صنعت خودروسازی تمرکز بیشتری روی این نوع خودروها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با وجود مدل های مختلف از شاسی بلندهای کوچک بایستی دانست کدامیک می توانند برترین باشد. در این بین ما تصمیم گرفتیم شما را با چهار شاسی بلند کوچک یا بهتر بگوییم کراس اوور آشنا سازیم.
البته این مدل های منتخب مربوط به خودروهای سال 2016 هستند، بنابراین باید عنوان مقاله را چنین بیان داشت که برترین کراس اوورهای سال 2016 کدامیک هستند.
ما در لیست خود چهار مدل را نام بردیم و درباره آنها توضیحاتی می دهیم تا آشنایی بیشتری با این چهار مدل پیدا کنید:
شرکت فولکس واگن به عنوان مادر کمپانی چندین شرکت فعال صنعت خودروسازی از جمله بوگاتی، آئودی و برخی دیگر توانست با عرضه مدل های مختلفی مورد توجه مشتریان قرار گیرد. گزارش پرشین خودرو می افزاید: این کمپانی متاسفانه در سال های اخیر با رسوایی تقلب سوختی رو به رو شد که ضرر هنگفتی را به آن وارد کرد. اما این مشکل موجب نشد تا شرکت آلمانی دست از تلاش خود کشیده و روند نزولی را طی کند. در این بین به راه خود ادامه داده و با استفاده از استراتژی بهتر تصمیم گرفت اتومبیل های برتری را روانه بازار جهانی کند.
این شرکت در تولیدات خود محصولات متنوعی داشته که در بخش شاسی بلندهای کوچک باید به Golf Alltrack و Tiguan 110TSI Comfortline اشاره داشت، دو مدلی که ما در لیست خود به آنها اشاره کردیم و جزئی از برترین شاسی های کوچک بازار 2016 محسوب می شوند.
در سوی دیگر دو خودرو فرانسوی و کره ای رنو کولئوس و کیا اسپورتیج نیز به چشم می خورند که نشان می دهد توانستند عملکرد خوبی از خود ارائه داده و به عنوان برترین شاسی بلندهای کوچک سال 2016 محسوب شوند.
البته در این بین کولئوس نقش پررنگی داشته زیرا این شاسی بلند را باید نماد خودروسازی فرانسه دانست و رنو توانسته با سبک طراحی جدید خود به همگان نشان دهد که می توان با تغییر سبک، موفقیت بزرگی بدست آورد. رنو کولئوس قرار است همزمان با نمایشگاه خودرو تهران از سوی نگین خودرو نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران رونمایی و معرفی شود.

اسپورتیج نیز در این لیست حضور کوچکی نداشته و کیا توانست با طراحی بهبود یافته و افزودن مشخصات فنی بهتر نسبت به قبل، موجب برتری این خودرو نسل جدید نسبت به دیگر رقبا شود.
اما به طور کلی باید کولئوس رنو را گل سرسبد این لیست محسوب کرد. خودرویی که در طراحی، استایل اروپایی را به خوبی نمایش می دهد و ساختار لوکسی را به صاحب خود ارائه خواهد داد. کولئوس از زبان طراحی مشابه مگان و تلیسمان بهره می برد که دو مدل مورد بحث را توانسته مورد توجه و پرفروش کند.
اما این لیست شامل چه خودروهایی می شود:

 


1- رنو کولئوس 4*4
شرکت رنو با طراحی جدیدی که برای مگان، تلیسمان و کولئوس در نظر گرفت توانست طراحی موفقیت آمیزی را برای محصولات خود در نظر گیرد. کولئوس نیز به عنوان یک شاسی بلند رنو پیش از این طرفداران بسیاری نداشت و علت عمده آن طراحی نامطلوبی بود که برای آن درنظر گرفته شد. اما در طراحی جدید استقبال بسیاری شده و توانست رنو از چنین حجم خریدی هیجان زده کند و آن را یک گام به موفقیت بزرگتر نزدیک کند. بنابراین اگر بخواهیم یکی از برترین شاسی بلندهای 2016 را نام ببریم باید به کولئوس رنو اشاره داشت که ستاره درخشان سال 2016 رنو به شمار می رود.
قیمت: 36 هزار دلار
پیشرانه: 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی
قدرت: 126 کیلووات با دور موتور 6000 دور در دقیقه ای
گشتاور: 226 نیوتن متری با دور موتور 4400 دور در دقیقه ای
سیستم انتقال قدرت: AWD به طور متغیر اتوماتیک
مصرف سوخت: هر 100 کیلومتر / 8.3 لیتر

 


2- فولکس واگن Tiguan 110TSI Comfortline 2016
خودرو کراس اوور Tiguan 110TSI Comfortline 2016 فولکس واگن نه تنها طراحی برگرفته از دیگر شاسی بلندهای این کمپانی داشته اما شامل مدل قدرتمندی همچون کولئوس نمی شود. البته مصرف سوخت آن با توجه به موتور کم حجم طبیعی بوده و جای تعجبی ندارد. ویژگی های استاندارد و سیستم رانندگی نرم و روان موجب شده تا این خودرو در بین برترین شاسی بلندهای کوچک 2016 قرار گیرد.
البته سری کراس اوورهای Tiguan فولکس واگن همیشه مطرح هستند و حال این بار نیز نماینده ای از این برند شرکت آلمانی در لیست برترین ها 2016 قرار دارد. با توجه به مشخصه ها و تست انجام گرفته، Tiguan 110TSI یک خودرو تحسین شده و ایمنی از نگاه رسانه ها و کارشناسان محسوب می شود.
قیمت: 36 هزار دلار
پیشرانه: 1.4 لیتری چهار سیلندر بنزینی
قدرت: 110 کیلووات با دور موتور 5000 تا 6000 هزار دور در دقیقه ای
گشتاور: 250 نیوتن متری با دور موتور 1500 تا 3500 دور در دقیقه ای
سیستم انتقال قدرت: FWD شش سرعته کلاچ دوگانه اتوماتیک
مصرف سوخت: هر 100 کیلومتر / 6.3 لیتر
 


3- کیا اسپورتیج 2016
شرکت کیا شاسی بلندهای مختلفی را در بازار عرضه می دارد اما مدل اسپورتیج هر سال با طراحی جوان پسند و بهبود یافته وارد خیابان می شود تا بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مدل 2016 نیز با طراحی ظاهری متفاوت و اسپرت توانست مخاطبان بسیاری را به سمت خود کشانده و به یک خودرو باکیفیت و استاندارد تبدیل شود.
البته در مدل های پیشین شاهد چنین ویژگی هایی در اسپرتیج بودیم اما در مدل 2016 کیا سعی داشته تا برترین ها را درون این خودرو به کار گیرد و روانه بازار سازد. بنابراین قرار گرفتن آن در میان برترین شاسی بلندهای کوچک 2016 جای تعجبی نداشته و باید به ستایش آن پرداخت.
قیمت: 39 هزار دلار
پیشرانه: 2.0 لیتری چهار سیلندر توربودیزلی
قدرت: 134 کیلووات با دور موتور 4000 هزار دور در دقیقه ای
گشتاور: 400 نیوتن متری با دور موتور 1750 تا 2750دور در دقیقه ای
سیستم انتقال قدرت: AWD شش سرعته کلاچ دوگانه اتوماتیک
مصرف سوخت: هر 100 کیلومتر / 6.8 لیتر

 


4- فولکس واگن Golf Alltrack 2016
ساختار گلف Alltrack به شکل خودرو استیشنی است تا شاسی بلند کوچک اما عنوان SUV کوتاه قامت برازنده آن می باشد. این خودرو کمپانی فولکس واگن با ویژگی های قابل توجه و استاندارد خود توانست در لیست برترین شاسی بلندهای کوتاه قامت قرار گیرد.
Golf Alltrack در نسل جدید تغییراتی به خود دیده که باید به بخش طراحی و فنی آن اشاره داشت. البته این مدل نسبت به Tiguan 110TSI قیمت بیشتری داشته و به نوعی گران قیمت‌تر است. این قیمت بیشتر بی دلیل نبوده و در زمینه انتقال قدرت یک مدلی رده بالاتر نسبت به Tiguan محسوب می شود.
اما مشخصات کلیدی Golf Alltrack 2016 چیست که موجب قرارگیری آن در فهرست برترین ها شده است؟
قیمت: 37 هزار دلار
پیشرانه: 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو بنزینی
قدرت: 132 کیلووات با دور موتور 4500 تا 6200 دور در دقیقه ای
گشتاور: 280 نیوتن متری با دور موتور 1350 تا 4500 دور در دقیقه ای
سیستم انتقال قدرت: AWD شش سرعته کلاچ دوگانه اتوماتیک
مصرف سوخت: هر 100 کیلومتر / 6.7لیتر

کد خبر 67174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha