کد خبر 67202
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

پرشین خودرو: اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور محدودیت های توسعه دهندگان ایرانی حذف می شوند.

 

به گزارش«پرشین خودرو»، پس از اینکه در سپتامبر 2016 کمپانی اپل تعدادی از محدودیت های توسعه دهندگان ایرانی را برا انتشار اپلیکیشن د رفروشگاهش را از میان برداشته بود اما به تازگی  وبسایت TechCrunch طی گزارشی مدعی شده که کمپانی اپل دست به حذف اپلیکیشن هایی زده که توسط توسعه دهندگان ایرانی منتشر شده اند.

این وبسایت اعلام کرده که دیجی کالا به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران از اپلیکیشن اپ استور حذف شده است.
یکی از دلایل حذف اپلیکیشن دیجی کالا را می توان سیستم پرداخت پولی بین المللی  دانست که اپل به این سیستم دسترسی نداشت و عدم دریافت سهم 30 درصدی اپل از پرداخت درون اپلیکیشن را نمی توان  به‌عنوان توجیهی برای  حذف تعدادی از اپلیکیشن‌های ایرانی دانست.


طبق خبر های منتشر شده  بیش از40 میلیون دستگاه گوشی هوشمند  که در دست هموطنان ما هست نزدیک به 6 ملیون این گوشی های هوشمند متعلق به شرکت اپل می باشد .طبق گزارشی های  وبسایت TechCrunch  ماهانه بیش از100هزار گوشی هوشمند آیفون به ایران قاچاق می‌شود.

به دلیل  دلیل تحریم‌ مبادلات مالی (Iranian Transaction Sanction Regulations) اعمال‌شده علیه ایران ، حضور اپلیکیشن‌های ایرانی با قوانین اپ استور مطابقت ندارد.کمپانی اپل با اشاره به این قوانین پیشنهاد داده  تا توسعه‌دهندگان ایرانی تا زمان تجدیدنظر مراجع بین‌المللی در مورد تحریم‌ها، صبرکنند.
 
 
 
 
 
منبع: باشگاه

 

کد خبر 67202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha