نقش مصوبه جدید دولت در گرانی خودروهای وارداتی/ قوانین هر شش ماه تغییر می کنند!

پرشین خودرو: در صورت تصویب دستورالعمل‌های جدید واردات خودرو قیمت تمام شده خودرو افزایش پیدا می‌کند

به گزارش پرشین خودرو، عبدالرضا فهیمی مدیرعامل ایرتویا در واکنش به تغییر ممتد قوانین در حوزه واردات خودرو گفت: در جدیدترین تغییرات رخ داده ، واردات خودرو تنها توسط شرکت هایی که دارای مجوز نمایندگی از شرکت مادر هستند امکان پذیر است البته به شرط صادرات قطعات تولیدی در داخل کشور به میزان ٢.٥ برابر ارزش کالایی که قصد واردات آن را دارد!

وی ادامه داد: با توجه به قوانین موجود مشتری باید تقریبا ۱۰۰ درصد ارزش خودرو وارداتی عوارض و مالیات پرداخت کند و طبق قوانین جدیدی که قرار است تصویب و اجرا شود، قطعا عوارض بیشتری به خودرو وضع و قطعا قیمت تمام شده افزایش پیدا می کند.

مدیر عامل ایرتویا با اشاره به دستورالعمل واردات یک کیلو موز به شرط صادرات یک کیلو و نیم سیب، تاکید کرد: نتیجه این دستورالعمل این بود که شاهد دور ریخته شدن سیب های ایرانی برای استفاده از تعرفه بودیم و به نظر می رسد این دستورالعمل نیز می تواند چنین تبعاتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد دولت برای حمایت از تولید داخل باید راهکاری مانند ایجاد صندوق حمایتی برای صادرات در پیش بگیرد.

فهیمی از حضور ایرتویا در نمایشگاه خودروی تهران با معرفی 3 محصول جدید خبر داد و افزود: امروزه برندهای مختلف در صنعت خودرو به دو دسته تقسیم می شوند یا دارای استراتژی های مشترک بسیاری هستند و بازیگر اصلی آمریکایی است، دسته دیگر برندهایی هستند که شریک آمریکایی ندارند اما مانند تویوتا و ب ام و آمریکا بازار بزرگ آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ها محدودیتی برای ورود به ایران برای تولید ندارند اما حضورشان در ایران دارای ریسک تجاری است و با توجه به نتیجه انتخابات امریکا و ابهامات موجود در زمینه سیاست های رییس جمهور جدید این کشور همچنان تصمیم گیری تویوتا برای تولید در ایران مسکوت است.

وی تاکید کرد: با حذف بازار خاکستری (واردات غیر رسمی خودرو) مخالف هستیم و معتقدیم این واردکنندگان باید در بازار حضور داشته باشند و در آینده تغییر نقش بدهند.

 

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری ٧٥ درصد بازار تویوتا در ایران را در اختیار داشتیم،گفت: میزان واردات خودرو در سال ٩٣ ، ١٠٤ هزار دستگاه بود که در سال ٩٤ به شدت کاهش یافت و آمار ها حاکی از آن است که در سال جاری میزان واردات مجدد افزایش یافته است.

فهیمی در ادامه با انتقاد از تغییر پی در پی دستورالعمل ها، تصریح کرد: طی ١١ سالی که در این شرکت به عنوان مدیرعامل حضور دارم متاسفانه هیچ ٦ ماه با ثباتی را ندیدم.

به گفته او پرفروش ترین محصول تویوتا در سال جاری در کشور تویوتا پریوس بوده که خودروی هیبریدی است و این میزان استقبال از این محصول در ایران برای شرکت مادر هم عجیب بود.

کد خبر 67212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha