کد خبر 67233
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
صف خرید در نمادهای خودرویی

پرشین خودرو: در سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، گروه خودرو رشد قابل توجهی داشت به‌طوری که تعدادی از نمادهای این گروه شاهد صف خرید بودند، دماسنج بازار سرمایه نیز در این روز ۲۵۴ واحد رشد کرد و در آستانه کانال ۷۸ هزار واحدی رسید.

به گزارش پرشین خودرو، دماسنج بازار سرمایه امروز دوشنبه از ابتدای باز شدن معاملات روند صعودی در پیش گرفت و درنهایت نسبت به روز گذشته ۲۵۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۹۶۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۱۰۰ واحد رشد عدد ۱۵ هزار و ۷۶۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۴۵۰ واحد صعود به رقم ۸۵ هزار و ۴۵۵ واحدی رسید و شاخص بازار اول پس از ۲۱۸ رشد عدد ۵۵ هزار و ۲۰۹ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار دوم ۳۲۷ واحد بالا و به رقم ۱۶۶ هزار و ۶۳۰ واحدی رسید.

در معاملات امروز نماد سایپا با ۴۷ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد ایران‌خودرو، پتروشیمی خارک و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین نقش را در نوسانات شاخص داشتند.

خودرویی‌هایی که امروز بیشترین تاثیر را برروی شاخص داشتند امروز شاهد رشد مناسبی در قیمت پایانی خود بودند به‌طوری که نمادهای سایپا، ایران خودرو، زامیاد، پارس خودرو و سایپا دیزل از چهار تا پنج درصد افزایش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

در نماد سایپا امروز صف خرید مشاهده می‌شد در این نماد ۳۵ درصد از فروش‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و ۸۸ درصد خریدها نیز مربوط به سهامداران حقیقی بود. علاوه بر این در نماد ایران خودرو نیز صف خرید مشاهده می‌شد ۷۹ درصد از خریدهای این نماد مربوط به سهامداران حقیقی و مابقی مربوط به سهامداران حقوقی بود.

اما نماد زامیاد هم امروز با صف خرید همراه بود. در این نماد ۹۴ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقیقی و مابقی به سهامداران حقوقی بود. همچنین پتروشیمی خارک که تاثیر ۳۲ واحدی در شاخص داشت نیز امروز با صف خرید ۱۴ هزار و ۲۶۹ نفری همراه بود. در این نماد سهامداران حقیقی یک میلیون و ۳۸ هزار سهم و سهامداران حقوقی یک میلیون و ۱۹۷ هزار سهم را خریداری کردند.

امروز نماد سایپا شاهد بیشترین حجم و ارزش معامله بود به‌طوری که در این نماد ۱۵۵ میلیون و ۵۵۶ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد تومان در ۵۲۵۳ نوبت معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۳ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۴۹ میلیون و ۵۷۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۶۳ هزار و ۵۴۷ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز ۵.۳ رشد کرد و به رقم ۸۵۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۱۴ میلیارد و ۵۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۶۶ میلیون و ۹۱۳ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۲ هزار و ۹۱۷ نوبت معامله بود.

ایسنا

کد خبر 67233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha