سرمایه گذاری سایپا در تحقیق و توسعه 3برابر شده است

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تمرکز سرمایه گذاری این گروه بر روی طرح های تحقیقات توسعه محصول در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان سرمایه گذاری نسبت به گذشته بیش از 3برابر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مهدی جمالی در هشتمین نشست شورای اطلاع رسانی و هماهنگی مدیران ارتباطات و روسای روابط عمومی سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخورداری صنعت خودروسازی از طیف وسیع مخاطبان و توجه جدی افکار عمومی به این صنعت اظهار کرد: صنعت خودروسازی در چند سال اخیر کار بسیار دشواری را در راستای اقناع افکار عمومی برعهده داشته و خوشبختانه پس از گذار از مراحل دشوار، اکنون با ثبات بهتر می تواند در این زمینه پاسخگو باشد.

وی افزود: مجموعه روابط عمومی های فعال در خودروسازی نقش بسیار گسترده ای در چند سال اخیر و هم زمان با بروز مشکلات فراروی این صنعت داشتند و توانستند به رغم شدیدترین فشارها، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه با اشاره به موفقیت این مجموعه در زمینه تولید خودرو تاکید کرد: در یک سال اخیر توانستیم با همکاری زنجیره تامین و شرکت های قطعه سازی، تولید خودرو را بیش از 58 درصد افزایش داده و از این طریق سازمان را به آرامش و ثبات برسانیم.

دکتر جمالی همچنین برنامه توسعه محصول سایپا را به عنوان کلید موفقیت در آینده دانست و گفت: با برنامه توسعه محصول و ورود سالیانه یک دستگاه خودرو جدید به سبد عرضه، سهم خود را در بازار افزایش خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: طرح افزایش فرانشیز نمایندگی ها از جمله اقداماتی بود که زمینه شتاب در فعالیتهای شبکه فروش و تلاش جهت تحقق سیاست های سازمان را فراهم کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین از اجرای موفقیت آمیز طرح اتوخدمت در یکسال اخیر خبر داد و بیان کرد: این طرح به عنوان یکی از بدیع ترین اقدامات در صنعت خودروسازی کشور محسوب شد و توانست نقدینگی بسیار خوبی را به خطوط تولید گروه سایپا هدایت کرده و زمینه رونق کسب و کار درون سازمانی را فراهم سازد.

دکتر جمالی با بیان این مطلب که رضایت مشتریان اصل فراموش نشدنی سیاست های گروه سایپا است، تاکید کرد: مردم و مشتریان باید کاملا این احساس را داشته باشند که سایپا یک سازمان وظیفه شناس و پاسخگو است و به سادگی مسائل و کاستی ها را پذیرفته و برای جبران آن اقدام میکند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها در نشان دادن چهره یک سازمان مسئولیت پذیر و وظیفه شناس نقشی اساسی دارند و باید در این زمینه فعال باشند.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه طراحی و ساخت پلت فرم های جدید در گروه سایپا گفت: در یک سال اخیر سرمایه گذاری مناسبی در زمینه اجرای پروژه های تحقیقاتی در سایپا صورت گرفته که نسبت به گذشته، رشد داشته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: این سرمایه گذاری ها در حالی صورت گرفته که مشکلات و تنگناهای اقتصادی صنعت خودروسازی کشور هنوز به صورت 100درصدی مرتفع نشده اما مجموعه سایپا توانسته با هدایت صحیح سرمایه های اقتصادی خود، این حجم عظیم برنامه ریزی و سیاست گذاری را در زمینه تحقیق و توسعه رقم بزند.

جمالی با بیان این که در بیشتر کشورهای جهان، هزینه های تحقیق و توسعه توسط دولت ها پرداخت می شود، گفت: سایپا سرمایه گذاری در مرکز تحقیقات و نوآوری خود را به عنوان یک اقدام آینده نگرانه در دستورکار قرار داده و تحت هرشرایطی این اقدام را به مرحله اجرا درمی آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قصد داریم در سال های آینده علاوه بر ادامه تلاش در اجرای پروژه های جدید داخلی، همکاری با شرکای خارجی را نیز با هدف انتقال فناوری و سرمایه توسعه دهیم.

کد خبر 67338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha