امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک در قزوین

پرشین خودرو: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین گفت: روز گذشته به جهت بارش برف در سطح استان تعدادی از خودروها در برف و کولاک گرفتار شدند که توسط جمعیت هلال احمر به آن‌ها خدماترسانی شد.

به گزارش پرشین خودرو، ‌حکمت هاشمی ‌، اظهار کرد: روز گذشته درمحور قزوین کوهین گردنه‌ی کردانده 4 خودرو متشکل از 15سرنشین از کولاک رهاسازی شدند.


وی افزود: این رهاسازی توسط یک تیم متشکل از 4 نیروی امدادرسان صورت گرفته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در عملیاتی دیگر حدفاصل گردنه‌ی قسطین‌لار به رجایی‌شهر 65 خودرو از کولاک رهاسازی شده و 20خودرو نیز مجهز به زنجیرچرخ شدند.

معاون امداد نجات جمعیت هلال احمر قزوین ادامه داد: در این مسیر به 115 نفر امدادرسانی شده که این عملیات توسط 5تیم متشکل از 25نیروی امدادرسان صورت گرفته است

وی تصریح کرد: در محور «تاکستان-اقبالیه» 4 تیم متشکل از 20 نیروی امدادگر به‌منظور امداد رسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک 14خودرو را از کولاک رهاسازی کرده و 3 خودرو نیز مجهز به زنجیر چرخ شدند.

هاشمی یادآور شد: دراین محور در مجموع به 45 نفر توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شده است.

وی اضافه کرد: در محور «رازمیان –قلار» یک خودرو با 5 سرنشین توسط 2 تیم متشکل از 8 نفر از کولاک رهاسازی شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین تأکید کرد: در کیلومتر 15«محمدیه- باورس» 45 خودرو از کولاک رهاسازی شده و 5 خودرو نیز مجهز به زنجیرچرخ شدند، همچنین در این محور 3 تیم امداد رسان متشکل از 15 نفر به 85 نفر امدادرسانی کردند.

‌هاشمی افزود: در کیلومتر 35 آزادراه «قزوین- رشت» به 85 نفر اسکان اضطراری به دلیل برف و کولاک داده شده است که این اقدام توسط یک تیم متشکل از دو نفر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سقوط از ارتفاع در محور «تاکستان -ابهر» موجب مصدومیت یک نفر شد که فرد مصدوم توسط یک تیم متشکل از 3 امدادگر به بیمارستان منتقل شد.

‌معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر قزوین در پایان گفت: امدادرسانی به یک فرد دارای ناراحتی قلبی و تنفسی در محور «تاکستان -همدان» یکی دیگر از اقداماتی بود که توسط یک تیم متشکل از 3 نفر صورت گرفت.

ایسنا

کد خبر 67416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha