بهترین «باگی»‌های آفرود را بشناسیم+تصاویر

پرشین خودرو: در میان خودروهایی که بیشتر برای اهداف تفریحی و ماجراجویانه استفاده می‌شود موتورها یا خودروهای باگی هستند که عموما به‌صورت چرخ باز و بدون بدنه کامل ساخته می‌شوند و میله‌هایی وظیفه حفاظت از جان سرنشینان را بر عهده می‌گیرند.

به گزارش پرشین خودرو، باگی‌ها تنوع بسیار زیادی دارند اما اصول ساخت آنها تقریبا مشابه است و البته در میان این خودروها برخی پا را بسیار فراتر گذاشته‌اند و در حد خودروهای سوپر‌اسپورت توان پیدا کرده‌اند. قیمت‌های چند ده هزار دلاری نشان می‌دهد که این خودروها بر عکس ظاهر ساده و بی‌آلایشی که دارند از فناوری‌های پیشرفته و مواد جدیدی استفاده می‌کنند که قدرت و نیروی بسیار زیادی به آنها بخشیده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر باگی، سیستم تعلیق آن است. به دلیل اینکه باگی‌ها اغلب برای مسیرهای آفرود و
غیر معمول استفاده می‌شوند، داشتن یک سیستم تعلیق قدرتمند برای آنها اهمیت زیادی دارد. در ادامه با 10 باگی برتر دنیا آشنا خواهیم شد که محدودیت را از سر راه ماجراجویان کنار زده‌اند و هیجان سفرهای خاص را دو‌چندان کرده‌اند.

 

 

بی‌ام‌اس V-Twin Buggy 800

خودروهای باگی با توجه به طراحی خاصی که دارند از تنوع بسیار زیادی برخور‌دارند.

این خودروهای عجیب بر اساس توان و مواد استفاده شده در بدنه آنها قیمت‌های متفاوتی دارند. باگی 800 که شرکت بی‌ام‌اس آن را تولید کرده خودرویی چهار چرخ متحرک است که با داشتن 44 اسب بخار قدرت، توان بسیار زیادی در عبور از محیط‌های ناهموار و صعب‌العبور دارد و با توجه به استفاده تفریحی که برای این نوع وسیله تعریف شده انتخاب افرادی است که به دنبال یک باگی با قیمت متوسط هستند که توان و خروجی هیجان‌انگیزی نسبت به قیمتش داشته باشد. قیمت این باگی 8 هزار و 799 دلار است که برای یک سفر ماجراجویانه به دلیل داشتن امکانات لازم بسیار کاربرد دارد.

موتور 60 اسب بخاری هم در این خودرو در دسترس است و با توجه به موتور ضد آب و داشتن اسنورکل می‌توان تا هر زمانی که راننده به زیر آب نرود با آن به راحتی رانندگی کرد. حداکثر سرعت این باگی 112 کیلومتر در ساعت است که با توجه به موارد مصرف آن بسیار عالی به نظر می‌رسد.

 

 

ماوریک X DS

شرکت Can-Am کانادا که در زمینه ساخت موتورهای باگی با عملکرد بالا تجربه زیادی دارد در مدل ماوریک X DS به نیروی عظیمی دست یافته که از موتور توربو شارژ آن به‌دست آمده است که علاوه بر وزن کم عملکرد بالایی دارد. موتور این باگی روتاکس است و در نسخه‌های جدید تا 121 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در کنار داشتن تمام امتیازهای یک باگی خاص و اسپورت طراحی بدنه خاص آن جلب توجه می‌کند. رانندگی با این غول‌های میله‌ای بسیار هیجان‌انگیز است و در کنار فناوری بسیار پیشرفته در بخش موتور و سیستم تعلیق، سایر بخش‌های خودرو هم برای خلق هیجان و کارآمدی در سفر به‌طور خاص و ویژه طراحی شده‌اند. طراحی فضایی و آینده‌محور این باگی نشان می‌دهد که چه عملکرد فوق‌العاده‌ای می‌تواند داشته باشد و با قیمت 22 هزار دلار هم‌رده یک خودروی سدان قیمت دارد اما هیجان و لذت رانندگی با این باگی با توجه به فناوری بالایی که در آن استفاده شده است ارزشش را دارد.

 

 

پولاریس RZR XP 1000

انتظار قدرت 107 اسب بخاری از یک باگی نه چندان بزرگ کمی دور از انتظار است اما پولاریس در مدل RZR XP 1000 معادله‌ها را بر هم زده است و خودرویی تفریحی و پرهیجان را تولید کرده است که قدرت عظیمی تولید می‌کند. این باگی دونفره با استفاده از سیستم تعلیق قدرتمند و کارآمدی که دارد می‌تواند از پس شرایط سخت و دشوار به خوبی برآید. این باگی قیمتی به اندازه یک خودروی سدان دارد و برچسب قیمت آن 20 هزار دلار را نشان می‌دهد. این باگی خاص و زیبا به سیستم هوشمند AWD مجهز است که به سرعت به تغییر شرایط زمین پاسخ می‌دهد و داشتن فرمان برقی باعث می‌شود که رانندگی با این غول پر‌قدرت راحت‌تر شود. حجم موتور در پولاریس نسخه 2017 برابر است با یک لیتر و با داشتن دو سیلندر و دریافت بهینه‌سازی‌هایی که در آن صورت گرفته است قدرتی بیش از مدل‌های قبلی تولید می‌کند که به 110 اسب بخار هم می‌رسد.

 

 

دارکارت

باگی‌ها در کنار توان بالا در عبور از محیط‌های خشن زیبایی خاصی دارند که باعث می‌شود این خودروها مورد توجه قرار بگیرند. در این میان می‌توان از دارکارت اینتیمی داتور به‌عنوان یک باگی با طراحی خاص یاد کرد که برای برخی افراد جذاب است و دوست‌داشتنی اما برخی ممکن است طراحی آن را دوست نداشته باشند، ولی وقتی صحبت از عملکرد می‌شود نمی‌توان قدرت عظیم آن را نادیده گرفت که همین قدرت خاص باعث شده است تا طرفداران خاص خودش را داشته باشد که حاضرند بابت سوار شدن بر این غول چهار چرخ میله‌ای بیش از 33 هزار دلار بپردازند.

این باگی دو نفره به موتور 1300 سی‌سی از نوع هایابوسا مجهز است و قدرت تولیدی به وسیله جعبه دنده 6 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. دو موتور 2 سیلندر و 4 سیلندر برای این باگی در نظر گرفته شده است و بخش‌های زیادی از خودرو را می‌توان به‌صورت انتخابی سفارش داد که شامل موتور قدرتمند‌تر و چرخ‌های بزرگ‌تر هم می‌شوند.

 

 

مایرز منکس

این باگی متفاوت‌ترین باگی در برترین باگی‌های سال 2016 است که بر اساس پلت‌فرم یک فولکس واگن ساخته شده است و از نظر طراحی بدنه تفاوت‌هایی با سایر باگی‌ها دارد. در باگی‌ها همه چیز به‌وسیله میله‌هایی مقاوم محصور شده است تا در صورت هرگونه حادثه از جان سرنشین‌ها محافظت شود.

در مدل مایرز منکس اما همه چیز متفاوت است و این باگی بیشتر شبیه خودروهای رو باز است تا یک باگی هیجان‌انگیز هر چند می‌تواند رد پای باگی و رودستری با طراحی ساده را در این مدل مشاهده کرد. چرخ‌های عقب در این خودرو بزرگ هستند و در جلوی باگی چرخ‌های کوچک‌تری استفاده شده است که همین موضوع ظاهر باگی را تهاجمی‌تر می‌کند. نمونه‌های اولیه این سبک خودرو به‌صورت دستی و خانگی تولید شدند و این خودروهای چرخ باز عموما در سواحل مورد استفاده قرار می‌گرفته است. حضور این مدل در فیلم‌های معروف باعث شده در کلاس خود تا حدودی شناخته شده باشد.

 

 

سوپر باگی

برای شرکت در مسابقات آفرود یکی از گزینه‌هایی که می‌توان به سراغش رفت سوپر باگی پر‌قدرت است که بیش از 75 هزار دلار قیمت دارد و تجهیزات آن به‌گونه‌ای طراحی شده که در مسابقات آفرود طرفداران زیادی را به خود جلب می‌کند. این باگی 220 اسب بخاری در بخش بدنه کمی متفاوت ظاهر شده است و با داشتن سقف و دیوارهای لوله‌کشی شده امنیت سرنشینان خود را تضمین می‌کند. موتور سوپر باگی 4 سیلندر است و نیروی موتور با استفاده از جعبه دنده‌ای 5 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این باگی در کلاس خود رقبای مسابقه‌ای زیادی دارد که می‌توانند در پیست‌های پر‌از خاک و گل رقابتی نفسگیر را به اجرا بگذارد. بدنه این باگی از آلومینیوم مقاوم ساخته شده است که علاوه بر وزن کم مقاومت مناسبی هم دارد و البته در بخش‌هایی که نیاز به حفاظت از سرنشینان وجود دارد آلیاژها متفاوت می‌شوند و مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند.

 

 

آئرو باگی

شرکت تاتوم اسپورت در زمینه ساخت خودروهای باگی و آفرود تخصص دارد و تمام اجزا و بخش‌هایی که نیاز است خودرویی آفرود را بسازید در اختیار شما قرار می‌دهد. محصولات این باگی ساز همواره در صدر برترین‌های دنیای پر‌هیجان باگی‌ها بوده که در مدل ایرو توانسته است نمایشی از توانمندی خود را به رخ بکشد. این شرکت در این مدل استثنایی که مخصوص حرکت با سرعت بسیار زیاد در صحرا و بیابان ساخته شده از جدید‌ترین فناوری‌ها استفاده کرده است تا بیشترین توان را در اختیار راننده خودروهایش قرار دهد. رانندگی با ایرو با قیمت بیش از 124 هزار دلار چیزی نیست که بتوان به راحتی تصورش را کرد. موتور قدرتمند این غول بیابانی می‌تواند 700 اسب بخار نیرو تولید کند که سرسام‌آور است. فنربندی‌ها و سیستم تعلیق این خودرو در کنار موتور قدرتمند و تایرهای خاصش توانی خارق‌العاده به آن بخشیده است و چیزی از یک خودروی شاسی بلند و کامل کم ندارد تنها بدنه آن متفاوت و چرخ باز است.

 

 

بیوه سیاه

بیوه سیاه علاوه بر اینکه نام یک عنکبوت است در دنیای ماشین‌ها هم حضور دارد و به‌عنوان یکی از برترین باگی‌ها با قدرت فوق‌العاده 500 اسب بخار توان مقابله با هر شرایطی را دارد. از منظر فنی رسیدن به چنین توانی در خودرویی با این ابعاد بسیار پیچیده است و هر خودرو‌ساز یا موتور‌سازی نمی‌تواند این مقدار نیرو را از موتور به ابعاد یک باگی بیرون بکشد. بیوه سیاه با داشتن لاستیک‌هایی که برای شخم زدن هر زمین باتلاقی و هر سطحی نیاز است در هیچ نقطه‌ای متوقف نخواهد شد و سیستم‌های این باگی اعجاب‌آور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که خود می‌تواند با کمک وینچ و نیروی عظیمش از منطقه پر‌چالش خارج شود. ظرفیت این باگی چهار نفر است و باعث می‌شود شما با همسفران خود از غرش موتور این باگی لذت ببرید و با سرعت بسیار زیاد در مسیرهایی که کمتر خودرویی توان حرکت دارد به راحتی حرکت کنید. قیمت این خودروی خاص 79 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

 

 

تاتوم موتور اسپورت

ممکن است تصور کنیم که خودروهای باگی دو نفره هستند اما نمونه‌های بسیار موفقی از خودروهای باگی وجود دارد که با داشتن چهار صندلی اوج هیجان را در اختیار دوستداران سفر و ماجراجویی به‌صورت گروهی قرار می‌دهد. تاتوم به موتور 8 سیلندر مجهز است که توان بسیار زیادی را ایجاد می‌کند و معادل 500 اسب بخار تخمین زده می‌شود که برای شخم زدن یک رمل بزرگ کافی است.

این قدرت عظیم در کنار طراحی خاص و ویژه بدنه و همچنین استفاده از نوع خاصی از تایرهای مخصوص حرکت در ماسه‌های روان باعث می‌شود سرنشینان این غول بی در و پیکر هیجانی متفاوت را تجربه کنند که توسط کمتر خودرویی ارائه می‌شود. قیمت این شبح کویر بیش از 80 هزار دلار است که با برخی خودروهای اسپورت روز هم قیمت است. سیستم تعلیق و تجهیزات خاص این خودرو در کنار پیشرانه بزرگش باعث می‌شود در سخت‌ترین شرایط حرکتی نرم و رانندگی پایدار ایجاد شود و در شیب‌های تند هم خودرو می‌تواند تعادل خود را حفظ کند.

 

 

باکشات XR-2

اگر عاشق حرکت در شن و ماسه هستید و رمل‌های بزرگ کویری را دست نیافتنی می‌یابید دنیا برای شما به آخر نرسیده است و قطعا به یک باگی 175 هزار دلاری نیاز خواهید داشت تا برایتان نامحدود بودن را معنی کند. باکشات جزو یکی از گرانقیمت‌ترین و البته بهترین باگی‌هایی است که تا به حال ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته و با داشتن 8 سیلندر قدرتمند و موتوری بسیار پرتوان می‌تواند 1300 اسب بخار نیرو تولید کند که در حد خودروهای سوپر اسپورت است.

این باگی گران‌قیمت معنی و مفهوم محدودیت را تغییر داده و هر آنچه را که برای حرکت در صحرا و کویر نیاز است در حجمی کوچک جمع‌آوری کرده و البته ایمنی بسیار زیادی نیز در بخش بدنه و کابین دارد تا این قدرت فوق‌العاده در زمان رها‌سازی خطرات کمتری داشته باشد. این سوپر باگی در بخش طراحی داخلی هم ویژگی‌های خاص خود را دارد و از این جنبه هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

دنیای ماشین

کد خبر 67420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha