نمایندگان مجلس به ایران‌ خودرو و سایپا می‌روند

پرشین خودرو: در اواخر هفته جاری محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به سوال نمایندگان کمیسیون صنایع از وی در رابطه با مباحث صنعت خودرو از جمله کیفیت، قیمت و قراردادها، با حضور در بهارستان به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش پرشین خودرو، حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات این جلسه اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار شد به جای اینکه نمایندگان در مجلس به توضیحات وزیر در مورد صنعت خودرو گوش دهند، با حضور در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، ضمن بازدید خطوط این خودروسازها از نزدیک در جریان عملکرد خودروسازان قرار گیرند و در کنار این موضوع مدیران سایپا، ایران خودرو و همچنین مدیران وزارتخانه حین بازدید توضیحات تکمیلی را برای نمایندگان ارائه دهند.
وی اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد بود خودروسازی از مونتاژکاری صرف به سمت داخلی‌سازی محصولات پیش رفته است و این امر با توجه به تحریم‌هایی که در گذشته اعمال شده، نشان‌دهنده حرکت رو به رشد صنعت خودرو است.
گرمابی بیان کرد: با توجه به قراردادهای خارجی که خودروسازان کشور با شرکای خارجی خود امضا کردند، این قرارداد‌ها می‌تواند کیفیت محصولات داخلی را به طور محسوسی ارتقا دهد و این موضوع می‌تواند افزایش صادرات خودرو را که یکی از اهداف اصلی صنعت خودرو است، به ارمغان آورد.
وی با اشاره به اینکه انتقال دانش فنی و افزایش کیفیت دو مقوله اساسی در قراردادهای پسابرجامی در صنعت خودرو قلمداد می‌شود، ادامه داد: امضای چنین قراردادهایی به طور حتم موجبات رقابت‌پذیری صنعت خودروی کشورمان را فراهم خواهد آورد که این موضوع می‌تواند باعث رشد و شکوفایی این صنعت شود.
بر اساس این گزارش، سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح جزئیات حضور وزیر صنعت در جلسه کمیسیون صنایع گفت: براساس توضیحات وزیر، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی در صنعت خودروی کشور انجام گرفته است و این تغییر رویکرد را جهشی قابل توجه نسبت به گذشته دانست. نعمت‌زاده با اشاره به قراردادهای امضا شده با خودروسازان خارجی تاکید کرد صنعت خودروی کشور از مونتاژکنندگی صرف به سمت داخلی‌سازی 50 درصدی قطعات و لوازم اصلی خودرو تغییر رویکرد داده است.
وی ادامه داد: وزیر صنعت این تغییر رویکرد را با هدف حضور در بازار جهانی خودروسازی اعلام کرد.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با اشاره به سوالات نمایندگان حاضر در جلسه، گفت: نمایندگان سوال‌کننده و برخی اعضای کمیسیون صنایع ایرادات و اشکالاتی به سخنان نعمت‌زاده داشتند. یکی از اشکالات مطرح شده این بود که از 20 درصد تولید داخلی فعلی نیز در عمل 16 درصد عملیاتی شده که این درصد هم فقط به تولید اتاقک خودرو محدود است.
حسینی‌کیا افزود: وزیر بخشی از اشکالات را قبول و یادآوری کرد که در گذشته همین مقدار داخلی‌سازی هم در صنعت خودروی کشور سابقه نداشت. نعمت‌زاده روند کیفی‌سازی خودروهای ایرانی را با وجود تحریم‌های غرب نسبت به گذشته رو به بهبود دانست و البته روی برخی مواضعش پافشاری کرد.

دنیای خودرو

کد خبر 67422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha