کد خبر 67440
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
هوندا قصد تولید مجدد S2000 را دارد

پرشین خودرو:هوندا قصد دارد بار دیگر از سوپر اسپرت مدل S2000 خود رونمایی کند. به گفته‌ی منابع آگاه، این خودرو در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس هوندا رونمایی می‌شود.

 

آکورا NSX 2017

 

سؤال بزرگی که وجود دارد، این است که آیا واقعاً هوندا قصد معرفی یک خودروی اسپرت دیگر برای تکمیل سه‌گانه‌ی خود دارد؟ یک منبع آگاه می‌گوید:

ازآنجایی‌که S660 تنها برای بازار ژاپن ساخته شده است و NSX هم تحت برند آکورا قرار دارد، فروشندگان هوندا در ایالات‌متحده آمریکا هیچ خودروی اسپرتی برای فروش نخواهند داشت. ازآنجایی‌که آمریکا بزرگ‌ترین بازار هوندا محسوب می‌شود، منطقی به نظر می‌رسد که هوندا با سوپر اسپرت جدید خود، بازار آمریکا را هدف قرار داده باشد. هنوز جزئیات بیشتری در مورد بازگشت S2000 منتشر نشده است.

هوندا در سال ۱۹۹۸ به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس خود، خودروی S2000 را معرفی کرد. حالا ۲۰ سال از آن زمان گذشته است و به نظر می‌رسد هوندا قصد معرفی دوباره‌ی این خودرو را دارد. منابع آگاه فاش کرده‌اند که هوندا قصد دارد از این خودرو در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس خود در سال ۲۰۱۸ رونمایی کند. این منابع همچنین خبر از معرفی موتورسیکلت RC213V-S هوندا در این سال نیز می‌دهند.

 

هوندا S2000

 

هوندا S2000 از موتور هوندا سیویک مدل R بهره می‌بُرد، اما به نظر نمی‌رسد  خودروی جدید نیز چنین موتوری داشته باشد. این منبع آگاه می‌گوید:

قطعاً موتور ۲ لیتری هوندا سیویک مدل R موتوری قدرتمند است، اما این موتور برای سال ۲۰۱۸ کمی قدیمی به نظر می‌رسد. ما باید نگاهی روبه‌جلو داشته باشیم. در چنین مراسم مهمی، خودروی اسپرت ما نیز باید منحصربه‌فرد باشد. ازاین‌رو، S2000 جدید دارای یک پیشرانه‌ی به‌روز و یک شاسی منحصربه‌فرد خواهد بود.

مجله‌ی خودروی Holiday Auto ژاپن نیز گزارش کرده است که نسل جدید S2000 از یک سیستم تقویت‌کننده‌ی الکتریکی دومرحله‌ای استفاده خواهد کرد. این سیستم که مشابه فناوری استفاده شده در میتسوبیشی است، شامل یک سوپر شارژ برقی، یک توربوشارژر معمولی، یک سوپاپ جانبی و قطعاتی دیگر است. آزمایش‌ها از سوی میتسوبیشی نشان دادند که چنین سیستم‌هایی نه‌تنها جمع‌وجور و سبک هستند، بلکه مصرف سوخت بهتری نسبت به توربوشارژهای دوقلو دارند.

بر اساس گفته‌های این منبع آگاه، این سیستم که طراحی آن تقریباً شبیه به سیستم میتسوبیشی است، به شکل طولی روی یک موتور ۲ لیتری از نوع ۴ سیلندر خطی نصب می‌شود. به‌ لطف این سیستم، قدرت موتور به ۳۲۰ اسب بخار افزایش می‌یابد. گفته شده است که در S2000 از یک جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته دو کلاچه اتوماتیک برای انتقال بهینه‌ی نیرو به چرخ‌ها استفاده می‌شود.

زومیت

کد خبر 67440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha