کد خبر 67460
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
 سریع‌ترین فورد استاندارد تاریخ

پرشین خودرو: شرکت فورد به‌عنوان اولین خودرو‌سازی شناخته می‌شود که خط تولید را برای اولین بار معرفی کرد و سنگ بنای صنعت خودرو را با شکل و شمایل امروزی آن بنا نهاد.

به گزارش پرشین خودرو،  این شرکت آمریکایی انواع مختلفی از خودرو را در کلاس‌های مختلف تولید می‌کند که تمام این خودرو‌ها در کلاس خود جزو بهترین خودروها هستند و می‌توانند از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار بگیرند. در زمینه ساخت خودروهای سوپر اسپورت این خودرو ساز سبک و سیاق خودش را دارد و در بخش خودروهای خیابانی و سوپر اسپورت لوکس، غول Ford GT از جمله محصولات این شرکت است که در تعداد محدود (500 دستگاه) در سال‌های آینده به تدریج تولید خواهد شد.

این خودرو عنوان سریع‌ترین خودروی فورد را روی خود دارد و سرعتش به 216 مایل (347 کیلومتر در ساعت) می‌رسد. قیمت این غول پر‌قدرت در محدوده 450 هزار دلار تخمین زده می‌شود و از نظر طراحی بدنه فورد کار ویژه‌ای را ارائه کرده که محصول نهایی بسیار هیجان انگیز، رقابتی و پر‌قدرت است. این بدنه رویایی موتور 5/ 3 لیتری با دو توربو شارژر را در بر گرفته است که با داشتن 6 سیلندر 647 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. بدنه فیبرکربن و ویژگی آیرودینامیک خودرو باعث می‌شوند خودرو سبک‌تر باشد و در برابر هوا هم مقاومت پایینی داشته باشد و این دو موضوع رسیدن به حداکثر سرعت را برای این غول پر‌شتاب تسهیل می‌کند.

نیروی تولیدی به وسیله جعبه دنده‌ای 7 سرعته و دو کلاچه به‌صورت خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا خودرو حرکتی نرم و فوق العاده داشته باشد. این خودرو مانند خودروهای شماره یک دنیا در تعداد 500 دستگاه تولید می‌شود که تمام این خودروها پیش از این و حتی قبل از تولید پیش فروش شده‌اند. در محدوده این قیمت می‌توان به لامبورگینی اونتادور اشاره کرد که 412 هزار دلار قیمت دارد که قدرتش 740 اسب بخار و سرعتش یک مایل بیشتر از فورد GT جدید است هر چند سرعت این فورد بر اساس تخمین‌ها اعلام شده است و تا اثبات دقیق این ادعا باید منتظر شد. باله عقب و سیستم تعلیق این خودرو در برابر سرعت زیاد واکنش نشان می‌دهد و باعث کاهش مقاومت در برابر هوا و افزایش نیروی رو به پایین برای حفظ پایداری در سرعت‌های زیاد می‌شود.

در سرعت‌های بالا با توجه به وزن، خودرو در صورت نداشتن شرایط لازم به راحتی می‌تواند به هوا بلند شده و منحرف شود. برای پیشگیری از این کار خودروهای سوپر اسپورت از نظر طراحی بر عکس یک هواپیما عمل می‌کنند و هر چه سرعتشان بیشتر شود به زمین نیروی بیشتری وارد می‌کنند تا وزن خودرو از روی چرخ‌ها برداشته نشود تا ترمز‌ها و فرمان خودرو عملکرد مناسبی داشته باشند. سیستم تعلیق فورد GT کاملا نوآورانه است و به‌جای استفاده از فنر لول، از میله‌های پیچشی و فشاریِ فعال استفاده می‌کند که فناوری کاملا جدیدی به نظر می‌رسد. این تغییر کمک می‌کند تا قسمت‌های اصلی سیستم تعلیق به نسبت در وسط خودرو قرار بگیرند.

با این روش موثر، علاوه بر اینکه وزن تحت پوشش سیستم تعلیق افزایش می‌یابد؛ فضای کافی برای کانال‌های ورودی و خروجی هوا (که از مولفه‌های اصلی در بهبود شرایط آیرودینامیک خودرو هستند) ایجاد می‌شود و خودرو با مقاومت هوای کمتری مواجه می‌شود که در نهایت به نیروی کمتری برای رسیدن به سرعت بالاتر نیاز خواهد شد. این سیستم تعلیق در واقع یک اختراع به حساب می‌آید و تا حدودی سری به نظر می‌رسد هر چند گواهی ثبت اختراعی برای آن ارائه نشده است اما یک حرکت رو به جلو و تغییر مثبت در خودرو است که در راستای اهداف اصلی این خودرو در نظر گرفته می‌شود.

هدف فورد از ساخت این غول پر‌شتاب رسیدن به حداکثر سرعت نیست چرا که خودروهای زیادی وجود دارند که سرعتی بیش از 350 کیلومتر دارند اما مدت زمان لازم برای رسیدن به سرعت‌های بالا موضوع دیگری است که باعث می‌شود طراحی خودرو مطابق با این هدف صورت بگیرد. در اطراف این فورد GT نام‌هایی مانند مک لارن 675LT و فراری 458 Special به چشم می‌خورند که رقیبان این خودرو در بخش سرعت و شتاب هستند. شتاب این خودروی گران قیمت اما 2/ 3 ثانیه اعلام شده است که در این مدت زمان می‌تواند این جواهر فورد می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر برسد.

اگر بخواهیم شتاب این خودرو و سرعتش را با سایر خودروهای سوپر اسپورت بسنجیم باید عامل قیمت را هم به‌عنوان یک فاکتور در نظر بگیریم چرا که خودروهایی که شتاب و سرعتی بیشتر از این مدل دارند قیمت‌هایی به مراتب نجومی‌تر دارند بنابر این باید مقایسه به‌صورت منطقی و همه جانبه‌صورت بپذیرد ولی آنچه فورد در اختیار دارد طراحی دراماتیک و فوق العاده جذاب بدنه اش است که برایش رقیبی نمی‌توان در نظر گرفت.

دنیای ماشین

کد خبر 67460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha