کد خبر 67468
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
چین بازار اول خودروهای فوق لوکس می‌شود

پرشین خودرو: در حالی که بسیاری از خودرو‌سازان در نقاط مختلف دنیا از بازار خودروهای لوکس و قیمتی نا‌امید و مایوس شده‌اند و حتی برخی از آنها احساس می‌کنند وارد بحران شده‌اند،

به گزارش پرشین خودرو، چینی‌ها نشانه‌هایی از رونق بازار خودروهای لوکس و فوق لوکس را نشان داده‌اند. چین به دلیل ساختار اقتصادی خاصی که دارد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادر‌کنندگان دنیا و پر‌جمعیت‌ترین کشور از پتانسیل‌های بالایی در داشتن زندگی اشرافی برخوردار است که در سال‌های اخیر نیز این موضوع تقویت شده است.

در سال 2009 این کشور توانست میزان فروش خودرو در داخل را به‌قدری افزایش دهد که از آمریکا پیشی بگیرد. در این سال‌ها خودرو‌سازان دنیا با بحران‌های عمیقی مواجه بودند و بازار چین بر‌عکس بسیاری از نقاط دنیا رشد قابل توجهی به خود دید و توانست مقدار زیادی انواع خودرو را در خود ببلعد. در سال 2015 خودرو‌سازانی که مدل‌های پر‌افتخاری را روانه بازار کرده بودند با واقعیت دشواری مواجه شدند و ادامه فعالیت و فروش خود را با چالش‌های زیادی روبه‌رو‌ دیدند که برای آنها رضایت‌بخش نیست. از طرفی چینی‌ها نشان داده‌اند که پتانسیل بالایی برای خودروهای لوکس دارند که این موضوع را می‌توان در تغییر قشر متوسط به بالای جمعیت این کشور و تبدیل شدن آنها به ثروتمندان ریشه یابی کرد. در واقع می‌توان از بازار خرید خودروها این طور نتیجه گرفت که خودرو چینی‌ها در حال تجربه تغییر سبک زندگی هستند و به دلیل داشتن تعداد بسیار زیاد افراد ثروتمند می‌توان انتظار داشت که لوکس سازان اروپایی و آمریکایی به سمت این کشور هجوم ببرند.

به دلیل جمعیت بسیار زیاد این کشور اگر درصد ثروتمندان مشخص شوند خواهیم دید که درصد‌های پایین هم تعداد بسیار زیادی از افراد را شامل می‌شود که می‌توانند در صورت بازاریابی درست به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. در حال حاضر آمریکا بیشترین خودروهای لوکس دنیا را در خود جای داده است اما این صدر‌نشینی به‌زودی از سوی چینی‌ها گرفته خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 چینی‌ها به‌عنوان بزرگترین بازار فروش خودروهای لوکس شناخته شوند.

این خودروهای لوکس می‌توانند مونتاژ داخل این کشور باشند یا اینکه به‌صورت محصولات وارداتی در این کشور حضور پیدا کنند و در اینجا تعرفه‌های گمرگی شاید نتواند جلوی ثروتمندان این کشور را بگیرد و برای این افراد که به دنبال تجربیات جدید در زندگی هستند سوار شدن به خودرویی مانند لامبورگینی، بنتلی و رولز رویس ارزش بسیار زیادی دارد و حاضرند برایش هزینه زیادی بپردازند. در سال 2015 در چین بیش از 7/ 1 میلیون دستگاه خودروی لوکس فروخته شد که نسبت به سال پیش از آن از رشدی دو برابر را نشان می‌دهد و این روند همچنان در سال 2016 ادامه داشته است و تا سال 2020 خودروهای لوکس زیادی در این کشور فروخته خواهد شد که بخشی از آنها از سوی کارخانه‌های چینی و مابقی از طرف شرکت‌های خارجی تامین خواهند شد.

دنیای ماشین

کد خبر 67468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha