زیان شرکت های واردکننده خودرو به دلیل تصمیمات اشتباه

پرشین خودرو: با توجه به قدرت خرید مردم و خاص بودن قیمت خودروهای لوکس، سرمایه گذاری بر روی این قسم محصولات صرفه اقتصادی ندارد.

فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در مورد موضوع خودروهای لوکس وارداتی به کشور گفت: تعریف فعلی و سهم خودروهای لوکس در کشور بنا به تعریفی که برای این مدل خودروها در ایران تعریف شده است، اعلام می شود.
وی ادامه داد: بر اساس مدل های جهانی کف قیمتی برای خودروهای لوکس 100 هزار دلار بوده که اتفاقا در مناطق آزاد کشور به صورت پایلوت اجرا شد و اثرات خوبی هم داشت.
احتشام زاد در مورد تقاضای داخلی برای خودروهای لوکس در داخل کشور گفت: اگر پایه این خودروها را همین 100 هزار دلار قرار دهیم، به علت گران بودن قیمت پایه طبیعتا تقاضا بسیار جزیی است.
وی تصریح کرد: قیمت بالای این خودروها باعث جذاب شدن آنها نیز می شود زیرا این خصوصیت، این خودروها را مختص مشتریان خاص می کند.
رییس انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: واردات خودروهای لوکس گرانتر از 100 هزار دلار در سیاست گذاری کشور جایی ندارد و تنها خودروهای زیر سقف قیمتی 100 هزار امکان ورود به کشور را دارد و هر چقدر قیمت به این حداکثر نزدیکتر باشد؛ طیف مشتریان ما کاهش می یابد.
وی با اشاره به این مطلب که در هرم درآمدی کشور، کالاهای گران قیمت سهم کمتری را اشغال می کنند، اظهار داشت: همین خصوصیت کشور باعث می شود تا افراد و شرکت ها برای سرمایه گذاری بر روی واردات یک برند کمی تامل بیشتری کنند.
احتشام زاد افزود: برای وارد کردن یک برند خودرویی به داخل کشور باید برخی نیاز ها از جمله فضای مورد نیاز برای نمایندگی ها، آموزش پرسنل و تامین خدمات پس از فروش تامین شود و با توجه به تصمیمات اشتباهی که در این سال ها در مورد خودرو گرفته شده، ریسک این سرمایه گذاری بالا رفته است.
وی با انتقاد از لغو واردات خودروهای 2500 سی سی گفت: متاسفانه این تصمیم غلط باعث شد بسیاری از بنگاه های اقتصادی که در زمینه خودروهای 2500 سی سی فعال شده بودند تعطیل شده و احتمال پذیرفتن ریسک سایر شرکت ها برای واردات خودروهای لوکس را کاهش داده است.

کد خبر 67495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
    1 0
    پس ماشینای بالای 100 هزار دلاری میمونه رو دست تولید کننده ها یا میریزنشون تو دریا؟!!