وضعیت پایدار در راه‌های مواصلاتی مازندران  امداد

پرشین خودرو: مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره وضعیت راه ها و تامین سوخت زمستانی مردم توضیحاتی داد.

به گزارش پرشین خودرو، علی اصغر احمدی  اظهار کرد: هم اکنون محور سوادکوه در حوزه مازندران باز است و مشکل تردد رفع شده است.

احمدی افزود: در محور هراز از طریق شرکت پخش و پالایش، توزیع بنزین بین در راه ماندگان در کولاک صورت گرفت و هلال احمر پلیس راه و راهداری به امداد پرداختند و مسیر باز و تردد برقرار است.

مدیر کل بحران استان مازندران افزود: در حال حاضر در محور هراز حوزه راهداری استان کاملا باز و ترافیک قابل هدایت است اما به دلیل سقوط بهمن در حوزه تهران امکان هدایت ترافیک به سمت تهران وجود ندارد.

وی تصریح کرد: راهداری مازندران همچنین به کمک راهداری تهران برای بازگشایی مسیر اقدام کرده است تا به بازگشایی کل مسیر منجر شود. در حوزه کیاسر راه اصلی باز است و در حوزه راه در مازندران مشکلی وجود ندارد و فعلا مشکلات در حوزه استان تهران است. همچنین در سیستم نمک پاشی مقرر شد تا با مراجعه شهرداران، دهیاران برای راه روستایی و هم راه‌های اصلی به مرکز دپو راهداری های منطقه خود نمک در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه کندوان در هر دو مسیر به سمت تهران و مازندران راه باز است، تاکید کرد: بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی به منظور تردد، عادی در مسیر نیست و همچنان مسافرت‌ نکردن غیر ضروری و توصیه های ایمنی شامل داشتن زنجیر چرخ، همراه داشتن پتو، مواد غذایی لباس گرم و پر بودن باک سوخت مورد تاکید است. مسافران قبل از سفر با تماس به شماره 141 راهداری از وضعیت جاده ها مطمئن و سپس اقدام به حرکت کنند.

احمدی درباره مبحث انرژی خاطرنشان کرد: طی جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در ستاد بحران انجام شد برای جلوگیری از قطعی گاز منازل، اتصالات گازی اداره‌های استان از بعد از ظهر سه شنبه قطع شد. همچنین اقدام به قطع گاز صرفا در نانوایی‌ها با سوخت دوم به جهت ایجاد نشدن مشکل برای مردم انجام شد. همچنین ادارات، مدارس و دانشگاه ها نیز به همین دلیل تعطیل اعلام شد تا به پایداری گاز در منازل کمک شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده با دو شرکت پخش پالایش غرب و مرکز استان مقرر شد تا نانوایی ها، صنایع، مرغداری ها و کسانی که به سوخت دوم احتیاج دارند با مراجعه به شرکت پخش بتوانند سوخت تحویل بگیرند.

احمد یادآور شد: از لحاظ ذخیره سازی گازوییل در استان غنی هستیم و در صورت افت فشار ارایه خدمات به مردم بلامانع است و آمادگی کامل برای ارائه سوخت دوم وجود دارد؛ با هماهنگی شرکت توزیع برق استان در خواست کردیم قطعی برق به هیچ عنوان صورت نگیرد تا در صورت کافی نبودن سوخت، مردم از طریق اسپیلیت ها بتوانند گرمایش خانه ها را تامین کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به تلاش های مکرر سازمان‌های مربوطه برای پایداری گاز شبکه خانگی از مردم در خواست می کنیم درجه بخاری ها زیاد نشود و صرفه جویی مدنظر مردم قرار داشته باشد.

مدیر کل بحران درباره کیفیت گاز استان افزود: 80 درصد استان های کشور تحت تاثیر سرما هستند و طبیعتا با مصرف زیاد گاز از مخزن اصلی با جرم همراه است و این مهم بر کیفیت گاز تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران با اعلام آخرین جزئیات امدادرسانی در برف و کولاک این استان از 13 تا 15 بهمن ماه گفت: در این مدت بیش از 5400 تن از هموطنان امدادرسانی شده و 531 تن نیز اسکان اضطراری داده شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مجتبی اکبری با اشاره به جزئیات امداد و نجات در این استان از ۱۳ تا ۱۵ بهمن گفت: امدادگران هلال احمر استان در این مدت در محورهای هراز، کلاردشت، دوهزار، نیالا، کجور، لیماکده، سوادکوه، کیاسر و کندوان در حال امدادرسانی بودند که طی این عملیات ها، به 1373 خودرو امدادرسانی شد و از این تعداد برای 543 خودرو نیز زنجیر چرخ بسته شد.

اکبری با بیان اینکه در این مدت، 5494تن از هموطنان از خدمات امدادی هلال احمر مازندران بهره مند شدند، افزود: 531 نفر نیز در این عملیات ها اسکان داده شدند.

وی با اشاره به توزیع 793 قوطی انواع کنسروجات، 1144 قرص نان، 444 بطری آب، 56 بسته خرما و 500 بسته بیسکوییت میان متاثران از برف و کولاک گفت: 37 دستگاه خودروی امدادی در این عملیات ها به کار گیری شده و 33 تیم شامل 126 امدادگر و نجاتگر در عملیات برف و کولاک 3 روز گذشته حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران ضمن تقدیر از همکاری و همراهی همه دست اندرکاران بویژه پلیس راه و راهداری همچنین سایر دستگاههای امدادی طی این عملیات ها، گفت: بخشی از خدمات ارائه شده مربوط به امدادرسانی نجاتگران هلال احمر مازندران در حوزه استحفاظی استان تهران، منطقه سرچمن بوده است.
ایسنا

کد خبر 67561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha