کد خبر 67574
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
همکاری مک ‌لارن با بی ام و

پرشین خودرو: مک‌لارن قصد تولید پیشرانه‌ای قدرتمند و پاک‌ دارد و در این راه از بی ام و کمک می‌گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت بریتانیایی مک‌لارن به‌تازگی اعلام کرده است که با همکاری BMW پروژه‌ای راهبردی را جهت افزایش میزان خروجی پیشرانه به ازای ظرفیت آن نسبت به حال حاضر، اجرا خواهد کرد. هر دو شرکت خبر همکاری برای ساخت پیشرانه‌های آینده را تأیید کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد پیشرانه‌ی جدید تا سال ۲۰۲۰ به تولید برسد.

مایک فلوویت، مدیرعامل مک‌لارن، در پاسخ به سؤالات در مورد این همکاری می‌گوید:

این یک پروژه‌ی جذاب است که شرکای قدرتمندی در آن حضور دارند. مک‌لارن شهرت زیادی در تولید پیشرانه‌های بی‌نقص در جهان داشته و امتحان خود را با پیشرانه‌ی M838T پس داده است. به‌علاوه، این شرکت در مسابقات بین‌المللی تولید پیشرانه‌ی سال گذشته نیز یکی از برندگان بوده است. ما همچنان به طراحی و تولید مستقل پیشرانه‌های خود ادامه خواهیم داد و مزیت‌های همکاری در این پروژه‌ی مشترک، پیشرفت ما در ساخت نسل بعدی پیشرانه‌ی مستقل را شتاب می‌دهد.

M838T، پیشرانه‌ی فعلی مک‌لارن، قدرتی معادل ۷۲۷ اسب بخار تولید می‌کند.

 

مک لارن

 

مک‌لارن با شریک خود، ریکاردو، در تولید پیشرانه‌‌ همکاری خواهد داشت؛ اما به‌منظور استفاده از فناوری پیچیده‌ی ریخته‌گری سبک با بی‌ام‌و، گرینر و وُرال نیز شراکت خواهد کرد. شرکت لنتوس کامپوزیت نیز در ساخت سازه‌های کامپوزیتی در این پروژه همکاری خواهد کرد. دانشگاه بَث شریک دیگری است که از ظرفیت‌های تحقیق و توسعه‌ی پیشرفته‌ی خود برای تولید سیستم‌های بهینه‌ی موتور احتراق داخلی در این پروژه استفاده می‌کند.

 

موتور مک لارن

 

آخرین باری که BMW به مک‌لارن برای تولید یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی کمک کرد، نتیجه برای هر دو طرف راضی‌کننده بود. این پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر S70/2 نام داشت و با قدرت ۶۲۷ اسب بخار توسط پاول روشه از بخش موتوراسپرت بی‌ام‌و ساخته شده بود. این پیشرانه‌ی ۶.۱ لیتری به‌عنوان یکی از بهترین پیشرانه‌های خودرو لقب گرفت. S70/2 در آن زمان دارای سنسور دریچه‌ی گاز و قدرت غیرقابل مقایسه بود. زمانی که دور موتور به محدوده‌ی ۷۵۰۰ دور بر دقیقه می‌رسید، صدای غرش آن شنیدنی بود. این پیشرانه‌ی فرمول یک به یک شاهکار تبدیل شد. پاول روشه با استفاده از پیشرانه‌ی S70/2، پیشرانه‌های مونالیزا را نیز خلق کرد.

به‌عقیده‌ی بسیاری، این پیشرانه بهترین نمونه‌ای بود که باواریایی‌ها ساخته بودند. اما نکته‌ی جالب توجه این است که چنین پیشرانه‌ی خارق‌العاده‌ای در هیچ‌یک از محصولات BMW استفاده نشد. S70/2 نه‌تنها از تمامی پیشرانه‌های BMW، بلکه از همه‌ی نمونه‌های ساخته‌شده در فرمول یک سریع‌تر بود.

 

بی ام دبلیو

 

طبیعتاً گمانه‌زنی‌ها در مورد ابرخودروی جدید بی‌ام‌و از مدتی قبل آغاز شده است. شایعه‌ای در مورد معرفی چنین خودرویی در سال ۲۰۱۶ وجود داشت؛ اما بی‌ام‌و تاکنون همه‌ی این ادعاها را تکذیب کرده است.

زومیت

کد خبر 67574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha