بررسی پرفروش ترین شاسی بلند چری +عکس

پرشین خودرو: یکی از خودروهای کراس اووری که این روزها در خیابان های شهرهای مختلف کشور دیده می شود محصول چری تیگو5 است که از آن به عنوان پرفروش ترین شاسی بلند چری یاد می شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، این روزها کراس اوورهای کوچک شهری محبوبیت فراوانی در میان مردم کسب کرده و تمایل به داشتن خودروهای شاسی بلند به شدت در میان مصرف کنندگان ایرانی افزایش یافته است بطوریکه می توان شاسی بلندهای رنگارنگ و با برندهای گوناگون را در گوشه و کنار شهرها یافت.

 

 

یکی از خودروهای کراس اوور که این روزها در خیابان های شهرهای مختلف کشور دیده می شود محصول چری تیگو5 است که از آن به عنوان پرفروش ترین شاسی بلند چری یاد می شود و این خودرو از سوی شرکت مدیران خودرو با برند چری(CHERY) از اواخر سال 94 وارد بازار شد و تاکنون یک موفقیت نسبی در بازار داخلی بدست آورده است.

 


بر خلاف تیگو5 که در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می شد، تیگو5 جدید فقط در یک مدل اتوماتیک و در دو تیپ مختلف به فروش می رسد. تیگو5 جدید تغییراتی در طراحی خارجی، کابین و تجهیزات و امکانات داشته و اگرچه از نظر فنی با تیگو 5 یکسان به نظر می رسد، اما مدیران خودرو، موتور و گیربکس تیگو5 جدید را نسبت به مدل قبلی بهینه شده تر کرده بطوریکه در نسخه فیس لیفت تیگو5 شاهد هماهنگی بیشتر موتور و گیربکس و افزایش شتاب نسبت به مدل قبلی آن هستیم.
براساس این گزارش، طراحی مناسب، امکانات رفاهی، کیفیت ساخت خوب در کنار خدمات پس از فروش مناسب مدیران خودرو همراه با گارانتی 5 سال یا 150 هزار کیلومتر و از همه مهمتر ارائه شرایط متنوع فروش اقساطی با پیش پرداخت پایین توانست موقعیت فروش این خودرو را در بازار تقویت کند.

 

 

شرکت مدیران خودرو نوع جدید یا بهتر بگوییم فیس لیفت تیگو5 را برای تست خبرنگاران به پیست مجموعه ورزشی آزادی آورد و آنچه که در ادامه می خوانید نتایج به دست آمده از تست این خودرو است:



 

طراحی خارجی
نسخه فیس لیفت تیگو5 نسبت به مدل قبلی دارای 22 تغییر در آپشن و ظاهر است، اما شاخص ترین تغییر در تیگو5 جدید، در چراغ های جلو به چشم می خورد که نواری LED به آن اضافه شده و چراغ را به دو بخش تقسیم کرده است. البته سپر جلو نیز تغییراتی داشته که در مجموع موجب شده تیگو5 جدید از نمای روبرو مدرن تر به نظر برسد. در نمای جانبی، اولین تغییر افزایش سایز رینگ ها از 17 به 18 است که رینگ های 18 اینچی تیگو5 جدید، طرحی جالب و پویا دارد.
اما اگر به قسمت عقب خودرو دقت کنید، سقف تیگو5 جدید در عقب خودرو کمی بیشتر به سمت پایین متمایل شده است که از نمای جانبی فرم کلی این خودرو را بهتر کرده است. چراغ های عقب نیز دستخوش تغییراتی شده است که می توان آنها را هماهنگ با تغییرات چراغ های جلو دانست.

 

 

فضای داخلی
اولین تغییر در فضای داخلی، افزایش سایز مانیتور وسط داشبورد از 7 به 8 اینچ است. کابین تیگو5 طراحی نسبتاً مدرن و به روزی دارد و از نظر کیفیت مواد بکار رفته در کابین هم نمره قبولی را دریافت می کند. در طراحی کابین تیگو5 جدید همانند طراحی خارجی آن، تعادل مناسبی بین لوکس بودن و اسپرت بودن رعایت شده است و مواردی همچون دستگیره های کروم رنگ درب ها، حس لوکس بودن کابین را افزایش داده است. صندلی های جلو و عقب تیگو5 جدید راحت و ارگونومیک بوده و فضای کابین قابل قبول ارزیابی می شود. اما تغییر دیگری که در کابین این خودرو به چشم می خورد، مجهز شدن صندلی های جلو به گرمکن است. تسلط بر ابعاد خودرو هم به لطف آینه های جانبی بزرگ و دوربین دید عقب مطلوب است.
کیفیت مواده تشکیل دهنده اجزای کابین را می توان در حد خودروهای کره ای بازار ارزیابی کرد.

 

 

پیشرانه (موتور)
تیگو5 جدید در نوع پیشرانه (موتور) و گیربکس تفاوتی با نوع قدیمی ندارد و وهمچنان با موتور2 لیتری ۱۴۰ اسب بخاری و گیربکس اتوماتیک CVT به بازار عرضه می شود و بنابراین می توان گفت که بیشتر تغییرات این خودرومربوط به اضافه شدن آبشن و نمای ظاهری است.

 

 

تجهیزات و امکانات


گیربکس
به دلیل استفاده از گیربکس CVT تعویض دندها به نرمی انجام می شود اما گیربکس CVT شرایط مخصوص به خود را دارد و باید برای تعویض دنده، پدال گاز را کمی شل کنید. چنانچه در ابتدا به صورت تخته گاز حرکت کنید شاید هیچ وقت دنده ای تعویض نشود زیرا گیربکس به تصور اینکه اکنون خواهان شتاب هستید دنده را تعویض نخواهد کرد و لذا عادت کردن به تفاوت های گیربکس CVT نسبت به گیربکس اتوماتیک عادی،شاید کمی زمان بر باشد. البته این موارد با کمی رانندگی برایتان عادی خواهد شد.

 


در حالت تعویض دستی دنده(تیپ ترونیک) گیربکس گوش به فرمان عمل می کند و حتی در صورت عدم تعویض دنده، دور موتور را در آستانه محدوده قرمز نگه می دارد و بدین ترتیب استفاده از حداکثر توان پیشرانه امکان پذیر خواهد بود.
در خصوص رانندگی با این خودرو و با توجه به ارتفاع 190 میلیمتری کف خودرو(اکسل) تا زمین، ارتفاع 865 میلیمتری ورودی هوا به کابین موتور و همچنین ارتفاع 600 میلیمتری تجهیزات برقی و موتوری می توان گفت درهنگام رانندگی دید خوبی دارید و با تسلط می توان از رانندگی با این خودرو لذت برد.
فضای بار هم برای مسافرت های خانوادگی مناسب به نظر می رسد بطوریکه در صورت نیاز به حمل اشیاء بزرگ قابلیت خواباندن صندلی های ردیف دوم وجود دارد.
در مجموع به غیر از صدای خاص پیشرانه(موتور) در دورهای بالا، مورد خاص دیگری در هنگام رانندگی با تیگو5 جدید احساس نمی شود.

 

مشخصات فنی چری تیگو5 جدید


 

 

 

قیمت
تیگو5 جدید هم اکنون در 2 مدل در ایران عرضه می شود که قیمت مدل Excellent این خودرو 99 میلیون و 900 هزار تومان و مدل Luxury با قیمت 93 میلیون و 900 هزار تومان برچسب قیمت خورده است و مدیران خودرو علاوه بر شرایط فروش نقدی، شرایط فروش اقساطی منعطفی را برای خرید چری تیگو5 فیس لیفت در نظر گرفته است.

 

کد خبر 67662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha