کد خبر 67687
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
بی توجهی به طرح تولید هواپیما ۱۵۰ نفره

پرشین خودرو: رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر گفت: به دلیل تقاضا محور نبودن پژوهش در کشور اکنون حدود ۸۰ درصد از طرح های کلان ملی در رکود کامل به سر می برند.

به گزارش پرشین خودرو، علیرضا رهایی  گفت: با توجه به اینکه وزارتخانه های کشور خواهان استفاده از فناوری و پژوهش نیستند بنابراین می توان گفت سرنوشت طرح های کلان ملی که در بالاترین سطح از فناوری قرار داشتند امروز به رکود رسیده است.

وی افزود: در واقع می توان گفت حدود ۸۰ درصد طرح های کلان ملی اکنون در رکود کامل به سر می برند چراکه تقاضا برای اجرای این طرح ها وجود ندارد و همچنین بودجه لازم نیز برای آنها اختصاص داده نمی شود.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: طرح های کلان ملی اکنون به مرحله ای رسیده اند که هسته های علمی آنها درحال گسستگی است.

رهایی اظهار داشت: طی چند سال اخیر تمایل کمتری از سوی وزارتخانه ها و ارگان های اجرایی برای استفاده از پژوهش و فناوری به چشم می خورد و همین امر موجب شده تا از توان فناورانه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور استفاده نشود.

وی گفت: بنابراین اگر متقاضی فناوری در کشور وجود نداشته باشد تولید فناوری به بن بست می خورد.

بی توجهی به طرح تولید هواپیما ۱۵۰ نفره

رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه متولی اجرای طرح کلان ملی تولید هواپیمای ۱۵۰ نفره است اما اکنون وزارتخانه های مربوطه کمتر توجهی به اجرای این طرح دارند.

رهایی افزود: اکنون مشاهده می شود که قراردادهای خرید هواپیما با خارج از کشور بسته می شود اما توجهی به طرح کلان ملی ساخت هواپیما در داخل کشور نمی شود.

وی عنوان کرد: پس از تصویب طرح تولید هواپیما ۱۵۰ نفره این طرح پیشرفت خوبی داشت و طی یک سال و نیم حدود ۱۰ درصد پیشرفت کرد اما اکنون هیچ توجهی به اجرای این طرح ملی نمی شود.

رئیس سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: شرایط فعلی طرح های کلان ملی به این معنی است که توسعه فناوری به درستی در کشور شکل نگرفته است.

مهخر

کد خبر 67687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha