کد خبر 67697
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
پاسکاری برلیانس در بین خودروسازان

پرشین خودرو: بعد از ناموفق بودن خودروی برلیانس با کدH220 و h230 در سایپا، حالا خطوط تولید این خودرو به پارس خودرو انتقال یافت تا شاید فرجی در اقبال عمومی این خودرو حاصل شود .

به گزارش پرشین خودرو، این دو خودرو با کد 230 و 220 به بازار عرضه می شوند. کد 220 مربوط به نمونه هاچ بک و کد 230مربوط به نمونه سدان این خودرو است. این دو خودرو از موتور های یکسان 1.5لیتری با 103اسب بخار قدرت بهره می برند موتورهایی که با حجم کم، توان قابل قبولی دارند .

این دو خودرو با دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعت اتوماتیک قابل سفارش هستند. در همین ابتدا باید گفت که گیربکس اتوماتیک نصب شده بر روی این خودرو از نوع AMT بوده و به نوعی جز ابتدایی ترین گیربکس ها به حساب می آید و البته عملکردی بسیار کند و ضعیف دارد .

اگرچه در طراحی ظاهری این خودرو تلاش شده تا ظرافت و زیبایی در دستور کار باشد اما ظاهر این خودرو در مقایسه با سایر محصولات این شرکت، چندان زیبا نبوده و نتوانسته دل مردم را ببرد.
البته در عدم توفیق این خودرو در کسب بازار داخلی ایران حضور خودروسازان چینی نیز بی تاثیر نبوده و توجه را به برلیانس کم کرده است.
با توجه به موارد فنی این خودرو،‌ قیمت گذاری 40 میلیونی برای مدل دنده ای آن بالا به نظر می‌رسد. مدل اتوماتیک آن نیز با اختلاف قیمتی چند میلیونی از کارخانه قابل خریداری است.
با وجود قیمت های متوسطی که برای این خودرو در نظر گرفته شده،‌ عدم توجه به کارآمدی فنی و همچنین توجه کم به آیرودینامیک بودن آن،‌ سبب شده تا مشتریان چندانی برای این خودرو وجود نداشته باشد.
از مشکلات فنی آن می توان به هندلینگ ضعیف و ترمزهایی نه چندان مطمئن اشاره کرد.

این خودرو در کلاس خود یکی از بی کیفیت ترین هاست این ضعف کیفیت را هم می توان در سواری این خودرو مشاهده کرد و هم قطعاتی که درون کابین این خودرو به کار رفته است.
با این وجود نکته مثبتی که در این خودرو می توان دید مصرف سوخت پایین آن به خصوص در نمونه گیربکس دستی است.

همچنین در طراحی این خودرو نمی توان کابین جادار آن را نادیده گرفت به خصوص اینکه صندوق بار آن نیز فضای زیادی در اختیار شما می گذارد حتی نمونه هاچ بک این خودرو نیز صندوق بار جاداری دارد.
شاید اگر سایپا تولید این خودرو را متوقف می کرد و جایگزینی مناسب تر برای آن پیدا می کرد، منطقی تر بود تا اینکه با صرف هزینه زیاد خط تولید این خودرو را چند کیلومتر عقب تر بکشد. این خودرو با چنین قیمتی نمی تواند در بازار ایران موفق باشد و شاید پافشاری برای تولید این نوع خودروها کاری بیهوده است ضمن اینکه تولید خودروهای چینی از این دست که البته افت قیمت بسیار فراوان هم دارند مشتری مداری را هم زیر سوال می برد شاید تولید این خودرو در کنار محصولات پر فروشی چون ساندرو و استپ وی نه تنها به موفقیت آن کمکی نکند بلکه ستاره های کسب شده پارس خودرو در کیفیت را نیز پاک کند به هر ترتیب باید دید که این خودروها در کنار برادران پر فروششان می تواند سهمی از بازار برای خود دست و پا کنند یا خیر؟

اقتصاد انلاین 

کد خبر 67697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha