همکاری خودروسازهای ژاپنی در زمینه فناوری زیست محیطی و ایمنی

پرشین خودرو: شرکت‌های خودروساز تویوتا و سوزوکی ژاپن که در ماه اکتبر در مورد مشارکتشان به گفتگو نشستند، به تازگی از همکاری با هم در حوزه فناوری زیست محیطی و ایمنی خبر داده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، و به نقل از آسوشیتدپرس، تویوتا سازنده خودروهای کمری سدان، پریوس هیبریدی و مدل‌های لوکس لکسوس بوده و سوزوکی نیز در ساخت خودروهای کوچک تخصص دارد. این دو شرکت پس از تائید هیات‌های مدیره و امضای تفاهم‌نامه، تصمیم خود را رسانه‌ای کردند.

یک حوزه همکاری احتمالی دیگر برای دو شرکت احتمالا فناوری اطلاعات و همچنین تامین محصولات و لوازم جانبی مورد نیاز دو طرف است.

گام بعدی این دو شرکت احتمالا پروژه‌های همکاری خاص خواهد بود.

شرکت سوزوکی فاقد خودروی برقی و هیبریدی یا سلول سوختی است. همچنین خودروهای خودران نیز در صنعت خودروسازی بسیار مورد توجه قرار دارند.

آکیو تویودا، رئیس شرکت تویوتا در بیانیه‌ای اظهار کرد: از دستیابی به چنین فرصتی برای همکاری با شرکتی مانند سوزوکی که مملو از روحیه چالشی است، واقعا خرسندم. تویوتا مشتاقانه منتظر یادگیری بیشتر است.

توسعه فناوری‌های آینده بسیار پرهزینه است و این دو خودروساز امیدوارند بتواند با همکاری یکدیگر این هزینه‌ها را کاهش دهند. تویوتا و سوزکی همچنین دیگران را نیز به همکاری و مشارکت تشویق کرده‌اند.

اوسامو سوزوکی، رئیس شرکت سوزوکی اظهار کرد: ما اکنون در نقطه شروع ایجاد یک رابطه همکاری محکم ایستاده‌ایم. من قصد دارم با تمام وجود در این رابطه تلاش کنم تا به نتایجی برسم که تویوتا را قانع کند برای همکاری با سوزوکی تصمیم درستی گرفته است.

شرکت تویوتا با خودروی پریوس در فروش خودروهای هیبریدی بنزینی/برقی در جهان پیشتاز بوده و هم چنین در حال کار بر روی خودروی سلول سوختی و منحصرا برقی است.

ایسنا

کد خبر 67736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha