عملیات اجرایی طرح سرمایه گذاری گیربکس اتوماتیک (ایدرو -پانچ ) آغاز شد

پرشین خودرو: با سرمایه‌گذاری مشترک ایدرو با شرکت پانچ بلژیک کلنگ احداث کارخانه تولید گیربکس اتوماتیک خودرو در زنجان بر زمین زده شد .

به گزارش  پرشین خودرو ، این سرمایه گذاری با مشارکت ۲۰ درصدی سازمان گسترش و ۸۰درصدی شرکت پانج است و در مدت ۱۲ ماه به در شهرک صنعتی علی آباد زنجان به بهره برداری می رسد.
تولید سالانه این کارخانه حدود ۱۶۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود و میزان تولید داخل آن در گام نخست ۳۵درصد و به سرعت به ظرفیت ۶۵دصد تولید داخل خواهد رسید.
هم چنین در این طرح صادرات ۳۰ درصدی محصولات و قطعات و همچنین ایجاد مرکز تحقیق و توسعه و مهندسی کاربردی جهت انطباق انواع گیربکس بر روی خودرو و داخلی سازی ۴۰ درصد قطعات و محورهای گیربکس تولیدی این کارخانه در قرارداد پیش بینی شده است.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این مراسم با اشاره به جایگاه صنعت خودرو در کشور و نقش پیشران آن در اقتصاد کشور و چشم انداز ۱۴۰۴ تصریح کرد : در ۱۰ ماهه امسال تولید خودروسازان کسور به میزان کل تولید خودرو سال ۹۴ بوده است . تولید خودرو کشور در ۱۰ ماهه نخست یک میلیون و پنجاه هزار دستگاه خودرو بود که تا پایان سال به ۱/۳۰۰ هزار دستگاه می رسد.و برنامه تولید خودرو وزارت صنعت برای سال آینده ۱/۵۰۰ هزار دستگاه است .
منصور معظمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اولویت اول وزارت صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر افزایش تولید ، رضایت مندی مشتریان است تصریح کرد : کیفیت خودرو نسبت به سال گذشته بهتر شده اگرچه هنوز مورد رضایت ما نیست ولی خودروسازان با تلاش وافر به دنبال رشد آن هستند .
رئیس ایدرو پروژه تولید گیربکس اتوماتیک ( ایدرو- پانچ ) را هم در راستای افزایش کیفیت تولید خودرو توصیف و ابزار امیدواری کرد : این کارخانه در ساال آینده همین زمان به بهره برداری رسیده باشد .
دکتر معظمی با اشاره به فرصت های بوجود آمده پس از برجام به ویژه برای صنعت خودروی کشور گفت : تاکنون ۴ قرارداد در صنعت خودرو نهایی شده است و ۲ قرارداد هم در شرف نهایی شدن است .
وی افزود : ایران خودرو در اسفندماه اولین محصول مشترک حاصل از این قراردادها را به بازار عرضه می کند و سایپا نیز در ۳ ماهه اول سال آینده محصول جدید خود را از این مشارکت به بازار ارائه خواهد کرد .

دکتر معظمی در پایان سخنان خود با اشاره با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی صنعت خودرو می تواند به عنوان پیشران صنعت عمل کند ، ابراز امیدواری کرد سال آینده آثار مثبت این مشارکت ها در سال آینده باشیم .
در این مراسم دکتر معظمی رئیس ایدرو، فرانسوا دله سفیر بلژیک، مدیران شرکت پانچ، نمایندگان استان زنجان در مجلس، استاندار و سایر مدیران استانی و همچنین مدیران عامل شرکت های خودروساز و قطعه ساز حضور دارند.

کد خبر 67786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha