اجرای طرح کاهش حوادث جاده‌ای از ابتدای فروردین در فارس

پرشین خودرو: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای فروردین‌ماه سال 96 با همکاری اداره‌ها و نهادهای مختلف، برنامه‌ای با هدف کاهش حوادث رانندگی در فارس اجرایی خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، دکتر «محمدهادی ایمانیه» امروز (سه‌شنبه 19 بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه در 10 ماه گذشته حدود 800 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان فارس جان باخته‌اند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

او با بیان این‌که وسعت فارس و راه‌های مواصلاتی این استان، بالا بودن شمار ترددهای جاده‌ای و مرکزیت اتصال 8 استان کشور، از عوامل موثر بر بالا بودن حوادث رانندگی در فارس به‌شمار می‌رود، گفت: بالا بودن عدد حوادث رانندگی و آمار قربانیان این حوادث ارتباطی با شهروندان استان فارس ندارد بلکه بسیاری از قربانیان این حوادث، فارسی نیستند.

ایمانیه گفت: در دو حادثه واژگونی اتوبوس که در مسیر کرمان شیراز و اقلید به یاسوج حادث شد، اکثر قریب به اتفاق قربانیان فارسی و شیرازی نبودند و راننده خودروها هم غیر فارسی بودند، اگرچه همه ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف، گفت: براساس یک برنامه تدوین شده، قرار است طی مدت سه سال، با اجرای اقداماتی نسبت به کاهش حوادث رانندگی اقدام کنیم.

ایمانیه یادآور شد: افزایش شمار پایگاه‌های اورژانس، رفع تمام نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها، ایجاد پل‌های عابر پیاده مکانیزه در شیراز، افزایش تعداد پاسگاه‌ها و خودورهای پلیس راهور و انجام اقدامات مرتبط با نصب علائم هشداردهند و فعالیت‌های راهداری، افزایش شمار دوربین‌های نظارت تصویری در شیراز و جاده‌ها و ... در قالب این برنامه دیده شده است.

کد خبر 67788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha