کد خبر 67848
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مدل مفهومی مرسدس بنز Aesthetics A،

پرشین خودرو: خودروی مفهومی Aesthetics A (به‌ معنای زیبایی‌‌شناسی) مرسدس بنز پیش‌نمایشی از زبان طراحی تماماً جدید این شرکت است.

به گزارش پرشین خودرو، مجسمه‌ی جذاب خودروی مفهومی مرسدس بنز استتیکس A قرار است حداقل ۸ مدل مختلف طی ۳ سال آتی از جمله CLS و سدان کلاس A آینده را تحت تأثیر قرار دهد.

بخش طراحی احتمالاً بهترین رازدار هر کارخانه‌ی خودروسازی‌ است؛ جایی که آینده‌ی نامعلوم برند، پنهان از دید دنیای خارج، سال‌ها پیش‌تر مدل‌سازی می‌شود. مرسدس بنز یک نگاه نادر و استثنائی به اطراف مرکز طراحی جهانی خود در زیندلفینگن پیشکش کرده است.

رسانه‌های حاضر در این رویداد نه‌تنها از دیدن کلاس E روباز، بلکه با دیدن مجسمه‌ی کاملاً انتزاعی برای اولین بار که باید راه را برای یک سدان کامپکت تماماً جدید در آینده‌ای قابل ‌پیش‌بینی هموار نماید، شگفت‌زده شدند.

مرسدس بنز استتیکس A

 

البته این مجسمه از عالم غیب نیامده است! پیش‌تر گزارشی در مورد ساخت نسخه‌ی سدان نسل بعدی مرسدس بنز کلاس A منتشر شده بود. آن نسخه باید در رده‌ی مرسدس بنز کوپه و چهاردر CLA جدید ارائه شود. بنابراین طیف جدید باید به نحو بهتری قادر به رقابت با حریفانی چون سدان A3 آئودی باشد.

کاراکتر خودروی مفهومی مرسدس استتیکس A توسط خطوط مینیمالیستی و برجستگی‌های چین و چروک‌دار شکل گرفته است و این حالت، جهتی است که مرسدس بنز اتخاذ کرده است. گوردن واگنر رئیس استودیوی طراحی‌ مرسدس بنز می‌گوید: «تناسب‌های عالی و سطوح جسمانی، تعریف‌کننده‌ی کلاس کامپکت نسل بعد هستند.»

 

مرسدس بنز استتیکس A

 

واگنر می‌گوید مرسدس استتیکس A تحول منطقی در زبان فعلی طراحی «خلوص جسمانی» است. از برجسته‌ترین ویژگی‌ها، جلوپنجره‌ی عریض به‌ سبک پانامریکانا است؛ مشابه آنچه در حال حاضر روی ابرخودروی مرسدس بنز AMG GT R وجود دارد.

اما بارزترین جایگزینی زبان طراحی امروزی مرسدس بنز، ظاهر جدید و ساده‌سازی‌شده‌ی صفحات جانبی بدنه است. این‌ بخش‌ها اکنون عاری از خطوط متقاطع قبلی و متشکل از یک خط شخصیت‌بخش واحد هستند که از چراغ‌های جلو تا چراغ‌های عقب کشیده شده است.

واگنر در این خصوص توضیح می‌دهد: «هنگامی‌که از چین‌خوردگی‌ها و خطوط تا حد زیادی کاسته می‌شود، آنچه باقی می‌ماند فرم و بدنه است. ما شجاعت اِعمال این خلاصه‌سازی را داریم. در ترکیب با طراحی سطوح فیزیکی، نسل آتی کلاس کامپکت توانایی بالقوه برای جلودار بودن در دوره‌ای نوین از طراحی را دارا است.»

 

مرسدس بنز استتیکس A

زومیت

کد خبر 67848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha