شرکت های حمل ونقل ریلی متناسب با ارائه خدمات رتبه بندی می شوند

پرشین خودرو: مدیر‌کل برنامه ‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن از رتبه بندی شرکت های حمل و نقل ریلی از سال آینده خبر داد و گفت: ارائه خدمات مناسب به مسافران در رتبه بندی شرکت های مسافری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش پرشین خودرو، علی کاظمی‌ منش امروز(چهارشنبه) در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: در رتبه بندی شرکت های ریلی قیمت بلیت با نحوه ارائه خدمات به مسافران متناسب خواهد شد و اگر رتبه شرکتی افت کند، قیمت بلیت آن نیز کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه رتبه بندی شرکت های مسافری ریلی از تابستان سال 1396 عملیاتی می شود، گفت: در حال حاضر کارشناسان راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی اجرایی شدن این برنامه در کشور هستند تا خدمات با قیمت بلیت همسو شود.
وی گفت: با نهایی شدن طرح رتبه بندی شرکت های ریلی، اسامی آنها در سایت راه آهن اعلام خواهد شد تا مسافران بتوانند بر اساس آن بلیت های مورد نیاز خود را تهیه کنند. اگر خدمات شرکتی افت کرد در مرحله نخست به آن شرکت تذکر کتبی داده می شود و در صورت توجه نکردن به اخطار، قیمت بلیت آن 5 درصد کاهش می یابد.

**پیش فروش بلیت های نوروزی

کاظمی منش درباره پیش فروش بلیت های نوروزی گفت: امسال بلیت قطارهای مسافری به صورت اینترنتی و حضوری به متقاضیان عرضه می شود و قیمت آن نسبت به نوروز 95 تغییری ندارد.
مدیر‌کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: حتی برخی از شرکت های ریلی اعلام کرده اند در این ایام خدمات خود را به مسافران ارتقا می دهند.
کاظمی ‌منش در ادامه به برنامه قطار نخجوان - مشهد اشاره کرد و گفت: نوروز امسال قطار نخجوان - مشهد دو روز در هفته به صورت رفت و برگشت در این مسیر سیر خواهد کرد و قیمت بلیت آن نیز یک میلیون و 300 هزار ریال خواهد بود و مدت سیر آن در این مسیر 30 ساعت است.
وی اظهار داشت: در ایام نوروز نظارت بر سرویس های ریلی افزایش خواهد یافت و بازرسان ما در مبدا، مقصد و ایستگاه های مسیر بر عملکرد شرکت ها نظارت خواهند کرد و سامانه 5149 - 021 نیز آماده دریافت پیشنهادات و شکایات مسافران است.
 براساس برنامه ریزی های انجام شده پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی(25 اسفند تا 15 فروردین ماه 96 ) از روز 17 بهمن ماه به صورت اینترنتی و حضوری در مسیرهای مختلف داخلی آغاز شده است.

ایرنا

کد خبر 67860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha