65 هزار ناوگان باری فرسوده نوسازی می شوند

پرشین خودرو: معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اقداماتی که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پرشین خودرو، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی ، در تشریح برنامه‌های سازمان متبوع خود اظهار داشت: 65 هزار ناوگان باری فرسوده که عمری بیش از 35 سال دارند با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت با همکاری وزارت نفت نوسازی خواهد شد.

وی افزود: آیین‌نامه‌های تأسیس حمل و نقل شرکت‌های مسافر با هدف برندسازی و ارتقای کیفیت اصلاح می‌شود و سامانه‌ای هم تحت عنوان سپهتن بر روی ناوگان عمومی به منظور کنترل رفتار رانندگان و ایجاد سهولت برای رانندگانی که مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می‌کنند، نصب خواهد شد.

کشاورزیان ادامه داد: همچنین برنامه نصب WIM برای کنترل بارهای محوری غیرمجاز در راه‌های کشور در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار دارد و سامانه مجازی نوبت‌گیری در بنادر عباس و بوشهر هم به منظور کاهش اقامت غیر ضروری رانندگان ایجاد خواهد شد تا آنها بتوانند با نوبت‌گیری مجازی در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنند.

وی بیان کرد: به منظور ایجاد مجتمع‌های بین راهی به صورت زنجیره‌ای سیاست‌گذاری‌های لازم در نظر گرفته شده همچنین به منظور تسهیل در امر صدور مجوز برای مجتمع‌ها تمهیدات لازم اندیشه شده است.

باشگاه خبرنگاران 

کد خبر 67862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha