کد خبر 67900
۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
گرمای لاستیک سوزی در سرمای پیست

پرشین خودرو: پیست اتومبیلرانی آزادی تهران جمعه 15 بهمن ماه میزبان دریفترهایی بود که آمده بودند راند پنجم از سری مسابقات دریفت قهرمانی کشور را در هوای سرد تهران برگزار کنند.

به گزارش پرشین خودرو، مسابقه‌ای که گمان می‌رفت به دلیل بارندگی‌های اخیر تهران احتمالا به زمان دیگری موکول شود؛ زیرا سرمای هوا و زمین پیست به لاستیک‌های خودروها اجازه نمی‌داد به حداکثر حرارت مورد نیاز برسند تا چسبندگی نرمالی داشته باشند.

اما این گونه نشد تا 13 دریفتر از استان‌های مختلف کشور روز جمعه در پیست گرد هم بیایند. این بار دریفترها در مسیری جدید باید با هم پیکار می‌کردند؛ زیرا کمیته دریفت برای بار سوم در سال جاری سیر پیست را تغییر داده بود و این کار شرکت‌کنندگان را کمی دشوار می‌کرد. البته کار وقتی سخت‌تر می‌شد که شرکت‌کنندگان به دلیل برف و باران روزهای تمرین نتوانسته بودند به خوبی در پیست تمرین کنند. هر چند در روز مسابقه آفتاب در آسمان ظاهر شد و به این ترتیب پیست قبل از مسابقه تقریبا خشک شده بود.

راند پنجم مسابقات از آنجا اهمیت بیشتری داشت که به نوعی پای فینال به حساب می‌آمد؛ زیرا فینال مسابقات که در واقع همان مرحله آخر است روز 6 اسفندماه برگزار خواهد شد. از این رو امتیازات دو مسابقه آخر می‌توانست در جدول تاثیرات زیادی بگذارد. هر چند بعد از پایان مرحله پنجم با قرار‌گیری شهاب پیشانی‌دار در رده سوم و کسب امتیاز می‌توان حدس زد که پیشانی‌دار بیشترین امتیاز را در سال جاری دارد و احتمالا او قهرمان سال مسابقات دریفت کشور خواهد شد. اما فاصله امتیازی نماینده اهواز نتوانست از جذابیت‌های مسابقه کم کند؛ زیرا حضور مدعیانی چون رضا فهیم (فهیم رضا کیخسروی)، عباس عسگری و حتی جوانان با‌استعدادی چون پدرام حقیقی می‌توانست تنور مسابقه را گرم کند.

مسابقه در دو سبک سولو (دریفت به‌صورت انفرادی) و سویسو (دریفت دو نفره) برگزار شد. در مرحله سولو شرکت‌کنندگان بعد از دور وارم‌آپ یا گرم کردن دو دور می‌توانستند پیست را طی کنند و امتیازات آنها توسط تیم داوری محاسبه می‌شد. سپس آنهایی که بیشترین امتیاز را داشتند به دور دوم که سویسو بود راه یافتند تا در نهایت با برگزاری مسابقه به‌صورت دو نفره، برترین‌های مرحله پنجم مسابقات مشخص شوند. این بار به دلیل تغییر مسیر پیست و نقاط خاصی که تیم برگزاری در مسیر پیش‌بینی کرده بود، شرکت‌کنندگان باید از پدال گاز استفاده دقیق‌تری می‌کردند؛ زیرا در هنگام حرکات چپ و راست و تغییر مسیر کمترین اشتباه بیشترین خطا را به دنبال داشت. ساختار پیشرانه‌های توربوشارژ به گونه‌ای است که اگر دور موتور بیش از حد افت کند و توربو از حالت بوست (فشار تزریق هوا) خارج شود، خودرو حالت دریفتش را از دست می‌دهد.

در نتیجه باید گفت مسیر جدید تکنیکی‌تر از قبل بود. در پایان این مسابقه پدرام حقیقی در حضور نامداران این رشته توانست بیشترین امتیاز را کسب کند و قهرمان شود. حقیقی که در سال جاری خودش را به‌عنوان یکی از استعدادهای آینده‌دار مسابقات دریفت معرفی کرده است در گفت‌وگویی کوتاه با «دنیای ماشین» گفت: خوشبختانه شرایط برگزاری مسابقات در سال 95 هر روز بهتر از قبل شده و عدالت به داوری بازگشته است؛ ضمن اینکه نظم و اخلاق تیم برگزاری مسابقات باعث شده ما حتی در تمرینات هم بهتر از قبل باشیم. حقیقی درخصوص خودروی نیسان آلتیمای خود هم گفت: انصافا ست‌آپ این خودرو به خوبی انجام شده

من از تیم تیونینگ این خودرو واقعا تشکر می‌کنم. نیسان آلتیما این دریفتر جوان از پیشرانه1 JZ تویوتا بهره می‌برد و با بوست psi15 توربوشارژرش می‌تواند 488 اسب بخار نیرو در اختیار راننده بگذارد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مسابقات دریفت برای تماشاگران سوختن و دود کردن لاستیک خودروها بر اثر اصطکاک حاصل از سایش روی سطح پیست است که در این مسابقه این صحنه بارها تکرار شد و تماشاگران را به وجد آورد. در پایان راند پنجم مسابقات دریفت قهرمانی کشور همان‌طور که گفته شد، پدرام حقیقی اول شد، رضا فهیم به مقام دوم دست پیدا کرد و شهاب پیشانی‌دار هم بر سکوی سوم ایستاد. در پایان ششمین مرحله از مسابقات قهرمانی کشور در روز 6 اسفندماه قهرمان سال مسابقات دریفت کشور از سوی کمیته دریفت فدراسیون انتخاب خواهد شد.

کد خبر 67900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha