کد خبر 68004
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

پرشین خودرو: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بازنگری قانون بیمه بیکاری را خواستار شد و بر ضرورت ایجاد صندوق مستقل بیمه بیکاری تاکید کرد.

به گزارش«پرشین خودرو»، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بازنگری قانون بیمه بیکاری را خواستار شد و بر ضرورت ایجاد صندوق مستقل بیمه بیکاری تاکید کرد.

کریم یاوری اظهار کرد: قانون بیمه بیکاری علیرغم آنکه قانونی جامع و شفاف است ولی نقایصی دارد که از این جهت باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد.

وی ‌گفت: قانون بیمه بیکاری با ۱۴ ماده از کوچکترین قوانین به شمار می‌رود که شفافیت بالایی دارد ولی همه قوانین نوشته شده به دست بشر ممکن است دچار نواقص و کاستی‌هایی باشد که در مورد قانون بیمه بیکاری هم صدق می‌کند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر این قانون برای انجام پاره‌ای اصلاحات به مجلس ارسال شده و پس از سه دهه از اجرای قانون، مجریان و ذینفعان آن اعم از کارگران و کارفرمایان بهترین پیشنهاد دهندگان برای اصلاح هرچه بهتر و کارآمدتر کردن آن هستند.

به گفته یاوری ‌قانون بیمه بیکاری در ایام دفاع مقدس و بمباران بنگاه‌های اقتصادی که منجر به بیکار شدن کارگران می‌شد از آنها حمایت کرده و در ایامی که کارگران بدون میل و اراده خود از کار بیکار می‌شدند مورد پشتیبانی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون فعلی سه درصد حق بیمه بیکاری تماما توسط کارفرما تامین و پرداخت می‌شود. امید است در اصلاحات مورد نظر به سمت حمایت قوی‌تر و موثرتر رفته و همه ذینفعان در افزایش درصد سهم بیمه بیکاری همانند سایر کشورهای جهان مشارکت کنند تا علاوه بر سه درصدی که کارفرمایان پرداخت می‌کنند، دولت نیز سهمی را عهده دار شود و کارگران نیز برای ایام مبادای خود سهم اندکی در این صندوق داشته باشند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در پایان با اشاره به تبصره ماده ۳۰ قانون کار ایران بر ضرورت ایجاد صندوق مستقل بیمه بیکاری تاکید و ابراز امیدواری کرد: این تبصره با گذشته حدود بیست و هفت سال عملیاتی شود.

 

 

 

منبع: ایسنا

کد خبر 68004

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha