کد خبر 68018
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
استعفای غیرمنتظره رییس واحد کامیون دایملر

پرشین خودرو: لفگانگ برنهارد، رییس واحد کامیون دایملر که یکی از گزینه های جانشینی دیتر زتچه، مدیرعامل این خودروساز آلمانی به شمار می رفت، پیش از اتمام مدت خدمتش، از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش پرشین خودرو، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: اقدامات برنهارد در سازماندهی مجدد فعالیت، رهبران اتحادیه قدرتمند کارگری را به خشم آورده بود و آنها مانع پیشرفت وی در دایملر شده بودند تا حائز کسب سمت عالی در این شرکت نشود.

دایملر در بیانیه‌ای اعلام کرد برنهارد به درخواست خود و به دلایل شخصی از سمتش کناره گیری کرده است و پس از تقدیم استعفا، بلافاصله مسئولیتهاش را واگذار کرده است.

معلوم نیست وی قرار است چه کاری کند اما گفته شده که دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر وظایف وی در واحد کامیونها و اتوبوسهای دایملر را برعهده خواهد گرفت.

هیات نظارت ۲۰ نفره دایملر روز جمعه برای گفت و گو درباره برنهارد و احتمال تمدید قرارداد وی دیدار کردند اما برنهارد در عوض خواستار ترک سمتش شد.

برنهارد در سال ۱۹۹۴ کار در دایملر را آغاز کرد و با پیشرفت در کار، مدیر مرسدس بنز ون، عضو هیات مدیره برای تولید خودروهای مرسدس بنز و در نهایت، مدیر واحد کامیونها شد.

اما دایملر سال گذشته قرارداد زتچه را سه سال دیگر تمدید کرد و این اقدام احتمال جانشینی وی را منتفیکرد زیرا این شرکت ترجیح می دهد گزینه مورد نظر، به مدت زیادی در قدرت بماند.

یک سال قبل دایملر اولا کالنیوس ۴۷ ساله را مدیر بخش تحقیقات و توسعه کرد. به گفته منابع داخلی، این اقدام وی را جانشین طبیعی زتچه می سازد.

دایملر روز جمعه قرارداد کالنیوس را تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۲ تمدید کرد.

برنهارد مدتی در کرایسلر که از سوی دایملر فروخته شد، مدیر عملیاتی بود و این تجربه ممکن است وی را گزینه مناسبی برای جانشینی سرجیو مارچیونه، مدیرعامل کنونی فیات کرایسلر سازد که در سال ۲۰۱۹ بازنشسته می شود.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر اعضای هیات مدیره فولکس واگن روز جمعه برای بازبینی پیشرفتی که هربرت دیس، مدیر برند فولکس واگن در تلاش برای سازماندهی مجدد فعالیت این برند بازار انبوه داشته است، دیدار کردند.

دیس که به عنوان گزینه برای مدیرعاملی گروه فولکس واگن در آینده شناخته می شود، با رهبران اتحادیه کارگری قدرتمند درگیر شده است.

ایسنا

کد خبر 68018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha