کد خبر 68026
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کاهش قیمت خودروی‌ها در معاملات امروز بورس

پرشین خودرو: در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته خودرویی‌ها شاهد روند کاهشی قیمت بودند. همچنین نماد برکت که هفته گذشته وارد بورس تهران شد برای چندین روز پیاپی روند کاهش قیمت را پیش گرفت.

به گزارش پرشین خودرو، امروز (شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۴ واحد رشد کرد و به رقم ۷۶ هزار و ۸۱۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن ۵ واحد بالا رفت و رقم ۱۵ هزار و ۴۸۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۱۱۴ واحد رشد رقم ۸۴ هزار و ۲۶۳ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول پس از ۱۴۴ واحد صعود به رقم ۵۴ هزار و ۵۶۰ واحدی رسید، اما در عین حال شاخص بازار دوم با بیش از ۶۶۰ واحد افت در تراز ۱۶۳ هزار و ۲۹۲ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز نماد ملی صنایع مس ایران با ۱۱۰ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی خارک بیشترین نقش را در نوسانات صعودی شاخص داشتند. از طرف مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۵۵ واحد تاثیر منفی در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات نزولی شاخص گذاشت. پس از این نماد معدن و صنعت گلگهر، سایپا و فولاد مبارکه بیشترین نقش را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۵ میلیارد و ۵۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۶۹ میلیون و ۹۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۲ هزار و ۹۴۲ نوبت داد و ستد بود.

نماد گروه دارویی برکت که هفته گذشته برای اولین بار وارد بورس تهران شد امروز برای چندین روز پیاپی روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کرد. در این نماد کل فروش‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و حدود ۴۴ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقوقی بود.

امروز تمامی نمادها در گروه خودرو روند کاهشی قیمت را تجربه کرده‌اند و تعدادی از نمادها همچون نماد خودرو شاهد صف فروش بودند.

آیفکس نیز امروز تنها ۰.۲ واحد رشد کرد و به رقم ۸۳۵.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۷۴۹ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۷ هزار و ۵۲۳ نوبت داد و ستد شد.

ایسنا

کد خبر 68026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha