پلیس راهور آمار تصادفات نوگواهی‌نامه‌داران و سایر رانندگان را اعلام کند

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارائه آمار تصادفات و تفکیک سهم رانندگان دارای گواهی‌نامه با کمتر از یک سال و سایر رانندگان تاثیر زیادی در قانع شدن جامعه هدف و کاهش آمار تصادفات و مرگ و میر احتمالی بعدی دارد.

به گزارش پرشین خودرو، حمید گرمابی  گفت: کنترل رانندگانی که به تازگی گواهی‌نامه دریافت می‌کنند اقدام لازمی است اما رییس پلیس راهور ناجا باید مراقب افراط و تفریط در اجرای آیین‌نامه‌ای که به تازگی درباره محدودیت‌های نوگواهینامه‌داران توسط وزیر کشور ابلاغ شده، باشد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: به تجربه اثبات شده که هرگاه اعمال قانون از حد متعارف فراتر رفته است هم برای جامعه هدف مشکل به وجود آورده و هم جامعه هدف را به سمت نافرمانی مدنی سوق می‌دهد. به عنوان مثال تا قبل از ابلاغ آیین‌نامه افزایش محدودیت تردد افرادی که کمتر از یک سال سابقه اخذ گواهینامه دارند صرفا اجازه نداشتند تا مدتی خارج از شهر رانندگی کنند اما اضافه کردن محدودیت‌ها به ساعاتی از شب و تاکید بر حضور یک نفر راننده دارای گواهینامه دیگر در خودرو در اجرا برای بخشی از جامعه هدف ایجاد مشکل می‌کند.

وی ارائه آمار تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی رانندگان خودرو و موتورسیکلت به تفکیک افراد دارای گواهی‌نامه با کمتر از یک سال و سایر رانندگان را در قانع کردن و پایبندی آنان به قوانین جدید را تاثیرگذار دانست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام این قبیل آمارها می‌تواند لزوم و ضرورت سختگیرانه‌تر کردن قوانین را توجیه کند و اصولا حرکت پلیس در این مسیر تاثیر بسزایی در ایجاد روحیه پذیرش در جامعه هدف دارد اما اگر بدون ارائه آمار و اطلاعات مورد نیاز سختگیری‌ها را افزایش دهند معلوم نیست اثر لازم را حاصل کنند.

ایسنا

کد خبر 68047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha