ایجاد پارکینگ با ظرفیت 400 خودرو در بیمارستان شهید رهمنون یزد

پرشین خودرو: معاون توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی یزد گفت: در صورت صدور مجوز لازم از سوی شهرداری یزد علوم پزشکی متعهد می‌شود در بیمارستان شهید رهنمون برای 400 خودرو پارکینگ ایجاد کند.

به گزارش پرشین خودرو، دکتر «محمدرضا وفایی نسب» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد در مورد بحث پارکینگ بیمارستان شهید رهنمون،‌ با بیان این که این بیمارستان با قدمت 100 ساله از ابتدا فعالیت خود را با 200 تخت بیمارستانی آغاز کرده است، اظهار کرد: تعطیل کردن این بیمارستان از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوده که با اعتراض مردمی و در نهایت با دستور شهید صدوقی(ره) بازسازی و در چرخه ارائه خدمت قرار گرفت.

وی با بیان این که طرح مقاوم سازی، بازسازی و بهسازی بیمارستان شهید رهمنون از جمله مصوبات پرخیر و برکت سفر مقام معظم رهبری به استان بوده است،‌گفت: در دوره جدید فقط 80 تخت بیمارستانی به آمار تخت‌های این بیمارستان اضافه شده است که فکر نمی‌کنیم آن قدر در بحث ترفیکی برای این نقطه شهر مشکل آفرین باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این که هیچ وقت تمام تخت‌های این بیمارستان پر نمی‌شوند، ‌افزود: بحث ترافیکی از زمان احداث بیمارستان تاکنون مد نظر سازندگان قرار گرفته است.

این مقام مسئول در مورد بحث عقب نشینی 30 متر از حریم بیمارستان خاطرنشان کرد: تأسیسات و فیبرنوری بیمارستان در این عقب نشینی زیر خیابان و پیاده‌رو قرار می گیرند که اگر در برخی از مواقع نیاز به حفاری برای تعمیر و بازسازی باشد مسیر عبور و مرور مردم در خیابان مسدود می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی بین دو دستگاه شهرداری و دیوان محاسبات قرار گرفته است،‌ گفت: از یک سو شهرداری به دنبال 30 متر عقب‌نشینی حریم بیمارستان است و از سوی دیگر دیوان محاسبات مجوز عقب‌نشینی بیش از 5 متر را صادر نمی‌کند.

وفایی نسبت توافق بین علوم پزشکی و شورای اسلامی شهر یزد مبنی بر احداث پارکینگ طبقاتی زیر محدود بیمارستان را نقطه مشترک مذاکرات طرفیت تاکنون دانست و بیان کرد: اگر شهرداری مجوز برگزاری مناقصه احداث پارکینگ مورد نیاز را صادر کند، دانشگاه متعهد می‌شود که برای 400 خودرو پارکینگ ایجاد کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان با بیان این که امکان ندارد که دانشگاه وروردی در خیابان فرخی نداشته باشد، تأکید کرد: طراحی و ایجاد درب اظطراری برای بیمارستان از سمت خیابان فرخی یکی از ضرورت‌های ایمنی و ارائه خدمات در شرایط بحرانی برای بیمارستان شهید رهنمون است.

ایسنا

کد خبر 68083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha