کد خبر 68098
۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
وقوع 1460 فقره تصادف در کهگیلویه و بویراحمد

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 10ماهه امسال 1460فقره تصادف در این استان به وقوع پیوسته است.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ "منوچهر سیاهپور افزود: در مجموع تصادفات استان طی این مدت افزایش دو درصدی نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: تلفات انسانی ناشی از حوادث جاده ای طی 10ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 9 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی این مدت بیشترین تخلفات رانندگی استان سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ و استفاده نکردن از کمربند ایمنی به ویژه سرنشینان عقب خودرو بود.

سیاهپور تصریح کرد: در این مدت 42 درصد تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد بعدازظهر و اوایل شب، حدفاصل ساعت 14 تا 22 بوده است.

وی در خصوص بیشترین علت تصادفات استان طی 10 ماهه امسال ادامه داد: 33 درصد تصادفات ترافیکی این استان به علت توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه، 32 درصد تجاوز و انحراف به چپ و 17 درصد عدم توجه کافی بود.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نوع وسیله نقلیه مقصر در تصادفات استان عنوان کرد: عامل 68 درصد از تصادفات خودروهای سواری، 10درصد خودروهای وانت و هشت درصد موتورسیکلت‌ها بودند.

سیاهپور تاکید کرد: 11.5 درصد تصادفات برون شهری استان را عابران پیاده تشکیل می‌دهند. 29درصد از تصادفات استان از نوع واژگونی و خروج از جاده است.

وی در خصوص پر خطرترین محورهای ارتباطی استان اضافه کرد: محور "یاسوج-اصفهان" با 20 درصد، محور "گچساران-باشت" با هشت درصد و "یاسوج-بابامیدان با پنج درصد به ترتیب پرخطرترین محورهای ارتباطی استان طی 10 ماهه امسال بوده‌اند. محور اصلی "یاسوج-شیراز" کم حادثه ترین محور استان و راه فرعی "یاسوج-سی سخت" امن ترین محور در این مدت بوده است.

ایسنا

کد خبر 68098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha