کد خبر 68165
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
آزمایش خودروی خودران ژاپنی در آمریکا

پرشین خودرو: مقامات ایالت کالیفرنیا به مدیران شرکت خودروسازی ژاپنی سوبارو اجازه داده اند تا خودروهای خودران خود را در جاده ها و خیابان های عمومی این ایالت آزمایش کنند.

به گزارش پرشین خودرو،  به نقل از لین نیوز، اداره وسایل نقلیه این ایالت در نهم فوریه به طرف ژاپنی اجازه داد تا خودروهای خودران خود را در سطح این ایالت آزمایش کرده و مورد بررسی قرار دهد.

شرکت خودروسازی ژاپنی سوبارو در حال ارتقای فناوری خاص مورد استفاده خود است که حرکت خودکار تولیدات این شرکت را در شلوغی ترافیک و با سرعت حداکثر 65 کیلومتر در ساعت ممکن می کند. قرار است اولین سری از خودروهای این شرکت با قابلیت مذکور برای استفاده عموم ظرف چند سال آینده تولید و روانه بازار شود.

مدیران سوبارو امیدوارند بتوانند تا سال 2020 خودروهای نیمه خودرانی تولید کنند که خود قادر به حرکت و تعویض خطوط در صورت لزوم باشد.

بر مبنای توافق دو طرف در صورت تصادف هر یک از خودروهای خودران سوبارو مقامات محلی در کالیفرنیا باید از موضوع مطلع شوند. همچنین باید گزارش سالانه ای در مورد تعداد خودروهای خودران فعال شده و تعداد موارد وقوع مشکل در این خودروها به مقامات محلی اعلام شود.

از جمله دیگر شرکت های خودروسازی که مجوز آزمایش تولیدات خود در کالیفرنیا را دریافت کرده اند می توان به فولکس واگن، نیسان، فورد، تسلا، بی ام و و مرسدس بنز اشاره کرد.

فارس

کد خبر 68165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha