کد خبر 68169
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
توقف تولید تندر 90 تا 4 سال آینده

پرشین خودرو: مذاکره برای تولید رنو کوئید بین فرانسوی‌ها و سازمان گسترش در حالی ادامه دارد که قرار است این خودرو در رنج قیمتی 25 تا 35 میلیون تومانی عرضه شود و در عین حال شاهد توقف تولید تندر 90 نیز تا 4 سال آینده باشیم.

به گزارش پرشین خودرو، این روزها با برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، مذاکره شرکت‌های ایرانی با خودروسازان و قطعه‌سازان خارجی داغ‌تر از قبل شده و یکی از محورهای مورد مذاکره نیز تولید محصولات جدید رنو در ایران است.

بر همین اساس بحث‌ها برای تولید رنو کوئید به عنوان یک خودرو ارزان‌قیمت بین سازمان گسترش و شرکت رنو فرانسه در حال پیگیری است.

این خودر جدید قرار است رنج قیمتی 25 تا 35 میلیون تومان در ایران عرضه شود که البته برای این رنج قیمتی، حداقل‌های استانداردی از نظر تجهیزات نصب شده روی خودرو مدنظر است، به طوریکه ممکن است با نصب آپشن‌های بیشتر مانند گیربکس اتوماتیک، قیمت این خودرو بالاتر از رنج قیمتی تعیین شده باشد.

برنامه‌ریزی انجام شده برای تولید کوئید طوری است که این خودرو طی یک تا یک و نیم سال آینده به تولید برسد به طوریکه گفته می‌شود این محصول اواخر سال 2018 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

قرار است رنو کوئید در سایت بُن‌رو تولید شود و ظرفیت تولید این خودرو 150 هزار دستگاه پیش‌بینی شده است.

موضوعی که در کنار تولید رنو کوئید مطرح است، کاهش تولید تندر 90 با اتاق فعلی است که گفته می‌شود ساندرو و سیمبل کم کم جایگزین تندر 90 با اتاق فعلی خواهد شد، و بدین ترتیب تولید محصول بر روی پلت‌فرم تندر 90 ادامه خواهد داشت و این پلت‌فرم از رده خارج نمی‌شود. بر همین مبنا تولید تندر 90 با اتاق فعلی در مدل‌های تندر 90 معمولی، پارس تندر و تندر اتوماتیک تا 4 سال آینده متوقف می‌شود.

هر چند برنامه‌ریزی شرکت‌های خودروساز به سمت افزایش تولید محصولات جدیدتر بر روی پلت‌فرم تندر 90 تمرکز دارد اما رفتار بازار نیز در این زمینه مؤثر خواهد بود، زیرا مشتریان کم کم به سمت خرید محصولات جدیدتر تمایل پیدا می‌کنند و همین موضوع باعث کاهش تیراژ تولید تندر 90 خواهد شد.

همچنین بحثی که در مورد تأثیر تولید رنو کوئید بر محصولاتی مانند پراید، تیبا و همچنین برخی محصولات به ایران‌خودرو مطرح است، این است که سایپا و ایران‌خودرو باید کم کم محصولات جدید خود را جایگزین خودروهای قدیمی کنند تا امکان رقابت با کوئید را داشته باشند.

فارس

کد خبر 68169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha