کد خبر 68197
۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

پرشین خودرو: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری عاملان باند پولشویی بین‌المللی در عملیات ویژه پلیس آگاهی و پلیس فتا خبر داد و گفت: اعضای این باند به صورت بین‌المللی اقدام به پولشویی می‌کردند.

به گزارش«پرشین خودرو»، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری عاملان باند پولشویی بین‌المللی در عملیات ویژه پلیس آگاهی و پلیس فتا خبر داد و گفت: اعضای این باند به صورت بین‌المللی اقدام به پولشویی می‌کردند.
 

سرهنگ محمدمهدی کاکوان با اشاره به اینکه فردی با مراجعه به پلیس فتا اعلام شکایت کرد که مبلغی بدون اطلاع وی از حسابش برداشته شده است، در بررسی تخصصی صورت گرفته مشخص شد وجه برداشته شده ابتدا به حساب متهم واریز و او نسبت به خرید ارز با هویت خود اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در همین حال چندین پرونده مشابه دیگر نیز در این خصوص مطرح شد و به این ترتیب رسیدگی به شکایت پرونده های مطرح شده در دستور کار ماموران پلیس فتای استان تهران قرار گرفت.

سرهنگ کاکوان با اشاره به اینکه طی بررسی های پلیسی، آدرس و محل اختفای متهمان مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: در تحقیقات صورت گرفته سرنخی از اینکه پرونده های مذکور با پرونده های متهم اصلی در ارتباط است به دست آمد. وقتی که اتهام پولشویی اعضای باند محرز شد پلیس با دریافت دستور و نیابت قضایی متهم ردیف اول را در مخفی گاهش به دام انداخت. با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی در اعترافاتش گفت: در کمپ پناهندگان یونان با ایرانی هایی دوست و آشنا شدم و بعد که آنها اقامت گرفته و ساکن یونان شده اند ابتدا به عنوان مطالبه بدهی شان از ایران درخواست همکاری کرده ولی بعد از مدتی متوجه شدم که آنها اقدام به برداشت وجه از حساب مردم می کنند و بعد از گرفتن این پول ها، پول های دریافت شده را به حساب ما واریز می کنند. من هم درصدی از این پول ها را به عنوان دستمزد برداشته و مابقی را به صورت ارز به یونان می فرستادم.

متهم در ادامه اعترافاتش افزود: یکی از متهمانی که مدتی با من کار می کرد مبلغی از پول های ما را سرقت کرده و به ترکیه فرار کرد. از آنجایی که برای انجام کارها و فعالیت هایمان احتیاج به یک عضو جایگزین داشتیم شخص دیگری را به تازگی جایگزین وی کرده بودیم که همین اقدام باعث لو رفتن فعالیت هایمان شد.

سرهنگ کاکوان با اشاره به اعترافات صریح متهم درباره پولشویی افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهمان دستگیر شده به دادسرا اعزام شدند و پس از صدور قرار سنگین در حال حاضر در زندان به سر می برند.

وی با اعلام اینکه متهمان دستگیرشده ایرانی و یونانی در جریان بازجویی ها منکر اتهام پولشویی شده بودند، افزود: با توجه به اسناد و مدارک پلیسی متهمان که چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند به پولشویی اعتراف کردند.

وی افزود: جالب اینجاست که متهم اصلی در ابتدای امر خودش با افتتاح حساب نزد تعدادی از بانک ها با هویت واقعی خویش نسبت به پولشویی اقدام می کرد و با مسدود شدن حساب های بانکی برای پولشویی مجبور به هماهنگی با نفرات دیگر شده و خودش به  عنوان سر اکیپ تیم فعالیت داشت و با استفاده از شبکه های اجتماعی با دیگر متهمان مستقر در خارج از کشور ارتباط برقرار می کرد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ هشدار داد: عدم استفاده مشتریان از رمز یک بار مصرف در ورود به بانکداری مجازی بهترین راه برای کلاهبرداری سایبری است چرا که متهمان اصلی در خارج از کشور نسبت به مدیریت سرقت از حساب های بانکی ایرانیان می کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت گزارشات مردمی شکایت های خود را ثبت کرده و منتظر تماس کارشناسان پلیس فتا باشید.

 

 

 

 

منبع: مهر

کد خبر 68197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha