کد خبر 68279
۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
عملکرد قابل قبول وزیر راه وشهر سازی

پرشین خودرو:عضو‌ کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید، نوسازی ناوگان ریلی و هوایی مطالبه ملی است و توسعه صنعت هوانوردی قدرت اقتصادی کشور را افزایش می دهد.

به گزارش پرشین خودرو، از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،«سیدحسن علوی» با اشاره به روند توسعه ناوگان هوایی، گفت: زیرساخت‌های کشور در هر سه حوزه هوایی، ریلی و جاده ای به‌هیچ ‌وجه پاسخگوی نیازهای کشور نیست و همین نکته اهمیت نوسازی ناوگان را ضروری می‌کند.
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالابودن عمر خطوط راه‌آهن و هواپیماهای کشور، گفت: مدت زیادی است هواپیماهای ما بیشتر از میانگین عمر خود مسافر جابه جا کرده اند و قدیمی بودن ناوگان مقوله ایمنی را در کشور زیر سوال برده و تردد آسوده را برای هموطنان ایرانی به رویا تبدیل کرده است.
این عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه نوسازی ریل و هواپیما مطالبه ملی است، گفت: توقع داریم دولت توجه و عنایت خاصی به تامین اعتبارات این بخش حمل‌ و نقلی داشته باشد تا ایران اسلامی بتواند قدرت رقابت ‌پذیری خود را در خاورمیانه به دست بیاورد و سهم هوایی را از آسمان منطقه بیشتر کنیم.
علوی گفت: توسعه صنعت هوایی افتخار ملی است زیرا این صنعت اشتغالزا است و به بالا رفتن قدرت اقتصادی کشور منجر می‌شود. ضمن اینکه آخوندی برای همیشه وزیر نیست، وی می‌رود و شخص و دولت دیگری می‌آید اما برنامه‌های نوسازی با هدف ساختن آینده کشور در دولت‌های بعدی هم ادامه پیدا می‌کند و این امری نهادینه ‌شده است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه قطار و هواپیمای خوب و نو حق مردم است، اظهار داشت: تأخیرهای پروازی که عمده نارضایتی مردم از وضعیت حمل‌ و نقل هوایی را در پی دارد ریشه در فرسودگی ناوگان هوایی دارد.
وی با اشاره به جلسه اخیر استیضاح ‌کنندگان با وزیر راه و شهرسازی، گفت: بنده در این شرایط استیضاح را مناسب نمی‌دانم، امروز روز استیضاح نیست چرا که هم به پایان عمر دولت خیلی نمانده و هم عملکرد وزیر قابل ‌قبول بوده است.
این عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش مجلس باید در جهت همدلی و همراهی باشد و در شرایط فعلی افتخارآمیز نیست که بخواهیم وزیری را استیضاح کنیم.
علوی با بیان این که آخوندی وزیر توانمندی است، گفت: نواقصی هست اما باید مرتفع بشود و درهمه وزارتخانه ها نیز چنین نقایصی وجود دارد، اما امیدواریم با تعامل و همفکری به نقطه تعامل برسیم و این فرآیند ختم به خیر شود.

ایرنا

کد خبر 68279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha