صنعت خودرو بسوی کوچک کردن اندازه خودروها رفته است

پرشین خودرو: قائم‌ مقام مرکز مطالعات سایپا گفت: صنعت خودرو به سوی کوچک کردن اندازه خودروها و البته ارتقای فناوری در حال حرکت است به طوریکه 35 درصد بازار خودرو مربوط به این خودروهاست و پیش‌بینی می‌شود تا 45 درصد نیز رشد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محسن قره‌ئی، با بیان این مطلب گفت: خودروهای هیبریدی نیز بخش دیگری از تغییرات آینده صنعت خودرو به شمار می‌رود که پیش‌بینی می‌شود رشد 16 درصدی را در طول سال تجربه کنند.
به گفته وی، پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که از سال 2010 تا 2016 میلادی صنعت خودرو سالانه 6 درصد رشد داشته و تولید از 72 میلیون به 108 میلیون برسد اما این رشد حدود 4 درصد و تولید خودرو در سال 2016 میلادی بین 94 تا 97 میلیون دستگاه بوده است.
قره ئی، اضافه کرد: سه کشور ایران، اندونزی و مکزیک به کشورهای صنعتی تولیدکننده که رشد مناسبی داشته‌اند، اضافه شدند و سهمی از بازار را به محصولات خود اختصاص دادند.
قائم‌مقام مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی استراتژیک گروه سایپا ادامه داد: صنعت خودرو یکی از صنایع بزرگ دنیا بوده که با میزان فروش 3 میلیارد دلار، در رده پنجم اقتصاد قرار گرفته است.
وی ادامه داد: صنعت خودرو یکی از بزرگترین صنایعی است که در امر صادرات نقش داشته و خودروهای سواری دومین کالای صادر شده در جهان به شمار می‌رود، از این ‌رو مزیت رقابتی امروز توان مدیریت شبکه است. ضمن آن‌که طراحی و تولید نیز مهم بوده اما در شاخص رقابتی، این توان مدیریت شبکه‌ای است که از اهمیت بیشتری برخوردار است.
قره‌ئی تاکید کرد: در این زمینه روش‌های درآمدی از تولید به سمت سرویس و خدمات‌دهی سوق پیدا کرده است.
وی گفت: به‌طور پیوسته باید ساختار شبکه تغییر کند تا بتوانیم برای آینده مدیریت عمران داشته باشیم. امروز به دلیل سرعت شتاب نوآوری، این روند در صنعت خودرو و خدمات پس از فروش آن افزایش بسیاری یافته است.
این کارشناس صنعت خود به نوآوری‌ها در خدمات پس از فروش تاکید کرد و گفت: امروز بالاترین درصد این امر در اختیار اروپاست و چین با وجود تولید، جایگاهی ندارد یا هند نیز درصد پایینی را در اختیار دارد. بنابراین باید گفت که بحث نوآوری در سازمان‌ها از محصول به خدمات پس از فروش شیفت پیدا کرده است.
قره ‌ئی در پایان خاطرنشان کرد: رقابت و تقاضای مشتری و تامین قطعات مورد نیاز مصرف‌کننده در دنیای امروز صنعت خودروسازی، دارای اهمیت است و خودروسازان داخلی باید توجه جدی توام با توسعه روز افزون در این بخش داشته باشند.

کد خبر 68297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha