کد خبر 68303
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
افتتاحیه سرد در شهر آفتاب

پرشین خودرو: نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در حالی پس از سال‌ها دوباره و به میزبانی «شهر آفتاب» برگزار شد که حضور کمرنگ و ظاهرا از سر اجبار خودروسازان بزرگ در آن، طی روز افتتاحیه بسیار به چشم آمد.

به گزارش پرشین خودرو، بیش از یک دهه می‌شد که به دلایل مختلف از جمله بار ترافیکی سنگین، نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران تعلیق و شهرستان‌ها به‌نوعی جور آن را می‌کشیدند. با این حال، امسال و بلافاصله پس از چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، درهای این نمایشگاه باز هم به روی پایتخت‌نشینان باز شد و این در شرایطی است که استقبال آنچنان گرمی از آن در روز افتتاحیه به عمل نیامد.

البته در برخی معدود غرفه‌ها و به‌دلیل عرضه محصولاتی جدید، تمرکز بازدیدکنندگان تا حدی به چشم می‌آمد، با این حال حضور تهرانی‌ها در «نمایشگاه بین‌المللی خودرو» چشمگیر نبود.موضوع دیگری که در نمایشگاه تهران عجیب به‌نظر می‌رسد، حضور کمرنگ غول‌های جاده مخصوص است، چه آنکه ایران خودرو و گروه سایپا در غرفه‌هایی کوچک و بدون رونمایی و برنامه‌ای خاص، ظاهر شده و گفته می‌شود به‌رغم میل باطنی و از سر اجبار راهی شهر آفتاب شده‌اند. به‌نظر می‌رسد محل برگزاری نمایشگاه و دور بودن آن از مرکز، یکی از دلایل بی‌میلی خودروسازان برای شرکت در آن بوده و این موضوع البته بدون شک بر استقبال نه چندان گرم عموم نیز از نمایشگاه موردنظر اثر گذاشته است.

البته ظاهرا یکی دیگر از دلایل بی‌میلی ایران خودرو و سایپا به حضور در نمایشگاه تهران، نبود محصولی جدید و رونمایی نشده، بوده است، چه آنکه این دو خودروساز خودروهایی را که پیش‌تر نیز رونمایی کرده‌اند، مورد بازدید عموم قرار داده‌اند.این موضوع البته چندان عجیب نیست، چه آنکه اگر نگاهی به نمایشگاه‌های خودرو برگزار شده در شهرستان‌ها طی سال‌های گذشته بیندازیم، متوجه می‌شویم در آنها نیز خودروسازان در بیشتر موارد یا محصول جدیدی برای عرضه نداشته یا خودروهایی که قبلا رونمایی شده‌اند را عرضه کرده‌اند.به‌عبارت بهتر، خودروسازان داخلی معمولا محصول چندان جدید و جذابی را برای عرضه در نمایشگاه‌های خودرو کشور ندارند و گاهی نمی‌توان دلیل منطقی برای حضور آنها در نمایشگاه‌های موردنظر پیدا کرد.

دنیای اقتصاد

کد خبر 68303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha