کد خبر 68343
۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
مرگ سالانه ۲تا۳۰۰۰ کودک در تصادفات

پرشین خودرو: مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا با بیان اینکه سالانه دو تا سه هزار کودک در تصادفات جان می‌بازند، بر لزوم تعبیه صندلی کودک در خودروها تاکید کرد.

به گزارش پرشین خودرو، دکتر علی گرجی در همایش ششمین گردهمایی بین‌المللی ایمنی راه‌ها و سومین گردهمایی بین‌المللی نروتروما، گفت: مسئله‌ای که باعث شد تا ما در کنگره‌ها به سمت ایمنی راه‌ها رویم این بود که طبق بررسی‌ها دریافتیم که بیماری‌هایی مانند صرع مقاوم به درمان، اختلالات روانی، اختلالات شخصیتی و ... به دنبال ضربه به سر ایجاد می‌شوند که بیش از ۹۵ درصد این بیماری‌ها با علم روز دنیا قابل درمان نیستند.

وی افزود: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که باید به سمت پیشگیری رویم و بر همین اساس ایده این کنگره از چنین تحقیقاتی آغاز شد.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که متاسفانه سالانه دو تا سه هزار کودک در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. این درحالیست که اگر در خودروها صندلی کودک را تعبیه کنیم میزان مرگ و میرشان بین ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش می‌یابد و در عین حال شاهد کاهش ۶۰ درصدی آسیب به کودکان در تصادفات هستیم. بر این اساس مردم باید بدانند که هزینه نکردن برای مسائلی چون تعبیه صندلی کودک در خودروهایشان، ریسک بزرگی است.

گرجی با بیان اینکه هفت درصد از درآمد سرانه خالص ملی از طریق حوادث جاده‌ای از دست می‌رود، گفت: طبق آمار پیش بینی می‌شود که ما بعد از عید نوروز و در ۱۵ فروردین ماه، ۱۰۰۰ نفر از هموطنان‌مان دیگر در بین ما نخواهند بود. بنابراین کسانی که نمی‌خواهند جزو این افراد باشند باید ایمنی خودروی خود را حفظ کرده و زمان مناسبی را برای مسافرت انتخاب کنند؛ چرا که طبق آمار روزهای ۲۹ اسفند و ۱۳ فروردین بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا همچنین بر لزوم ارائه آموزش‌های مرتبط با حوادث و تصادفات از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در کشور ما خودش را درگیر آموزش‌های مرتبط با رانندگی، حوادث و تصادفات نکرده است. این در حالیست که در کشوری مانند آلمان، پلیس در مقاطع پایین وارد مدرسه می‌شود و مسائل ترافیکی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد و این آموزش‌ها تا مقاطع بالا و دانشگاه ادامه دارد.

ایسنا

کد خبر 68343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha