کد خبر 68435
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
می‌باخ جان دوباره می گیرید

پرشین خودرو: اگر به دنبال گران قیمت ترین خودروها باشید قطعا با نام می‌باخ مواجه شده‌اید که در یک مدل استثنایی عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی دنیا را از آن خود کرده است. شرکت می‌باخ افت و خیز‌های زیادی را در طول بیش از یک قرن خودرو‌سازی و لوکس‌سازی تجربه کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، می‌باخ در سال 1909 در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شد و در زمینه تولید خودروهای لوکس و فوق‌لوکس فعالیت کرده است که با فاصله زیادی نسبت به رقبا از نظر قیمت قرار داشته است.این شرکت پس از 51 سال فعالیت در سال 1960 از سوی دایملر-بنز خریداری شد و تا سال 2012 به تولید خودروهای فوق لوکس پرداخت و به دلیل آنچه این شرکت عدم استقبال از محصولاتش از سال 2002 تا 2012 اعلام شد به کار خود پایان داد و خط تولید این خودروهای چند صد هزار دلاری متوقف شد.

دایملر‌ای جی به‌عنوان مالک برند می‌باخ در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که مجددا نام می‌باخ را روی تولیدات خود استفاده خواهند کرد با این تفاوت که می‌باخ این بار نه به‌عنوان یک برند مجزای خودرو بلکه به‌عنوان یک نسخه بسیار مجلل از خودروهای مرسدس بنز (تحت نام مرسدس می باخ) عرضه می‌شود. تغییراتی که در شرکت می‌باخ صورت گرفت و در زمانی که تحت نام می‌باخ مرسدس بنز تولید شد موفقیت زیادی برایش به همراه داشت.

 

برخی معتقدند که این حرکت دایملر دور ریختن هزینه و سرمایه بوده است و برخی نیز عقیده‌ای متفاوت دارند اما آنچه مشخص است این است که می‌باخ نتوانست به اهداف خود برسد. یکی از مواردی که باعث کاهش فروش می‌باخ شد استفاده از قطعات و زبان مرسدس بنز اس کلاس ولی با نام می‌باخ و چند برابر قیمت نسبت به خودروهای کلاس اس بوده است که طرفداران خودروهای می‌باخ نسبت به این موضوع رضایت کامل نداشتند. خودروهای می‌باخ از موتور و جعبه دنده مرسدس بنزهای کلاس S استفاده می‌کردند که دو رکن اساسی و مهم در بخش فنی هر خودروی لوکسی به حساب می‌آیند.

موتور و جعبه دنده عملکردخودرو را به نمایش می‌گذارد و اگر این بخش‌ها کاملا از برند دیگری گرفته شود روح خودرو دچار دوگانگی ارزشی می‌شود. در بخش طراحی داخلی هم کلیدها و اجزای مدل‌های اس کلاس مورد استفاده قرار می‌گرفت که با وجود زیبایی بسیار خوبی که داشت اما باز یاد آور خودروهایی بود که گویی در می‌باخ پنهان شده است.

احساسی که در خریداران این خودروها ایجاد می‌شد این بود که چرا خودرویی شبیه S600 را با 300 درصد قیمت بیشتر خریداری می‌کنند؟ از سوی دیگر رولز رویس فانتوم هم که از قطعات بی‌ام‌و سری 7 استفاده می‌کرد همچنان خودرویی لوکس انگلیسی باقی ماند و در طراحی خارجی و بدنه نیز زبان خاص خودش را داشت که بعد از 13 سال همچنان طرفداران زیادی دارد. می‌باخ از نظر داشتن آپشن‌ها و عملکرد بالا و فناوری چیزی کم نداشت اما مشکلی که وجود داشت این بود که طراحی مناسب و درکی از اینکه خودرویی در این کلاس لوکس باید چه طور باشد، نداشت.

در سال 1997 مدل مفهومی مرسدس می باخ نشان داد که مدل‌های می‌باخ 57 و 62 چه شکلی می‌توانند باشند اما مدتی پس از آن S Class W221 معرفی شد که خودرویی شبیه آنچه در‌به‌در دنبالش بودند بود اما 25 درصد کاهش اندازه در آن اعمال شد.

می‌باخ در دهه 90 روی پروژه خودروهای 12 لیتر و 24 سیلندر کار می‌کرد که 800 اسب بخار قدرت و 1200 نیوتن برمتر گشتاور داشت. آنها سپس به فکر موتورهایی با مصرف بهینه سوخت رفتند و از سیستم 12 سیلندر با دو توربو شارژر استفاده کردند. این تصمیمات و تغییرات همگی به نفع خودروهای کلاس S تمام شد و می‌باخ در این حوزه چندان موفق نبود. در سال 2016 می‌باخ مانند یک زیر مجموعه قوی به فعالیت خود ادامه داد و مرسدس می‌باخ S600 و نسخه پولمن و مدل‌های مشابه دیگری را در خط تولید خود دارد.

می‌باخ بدون اینکه تلاش خاصی بکند بخشی از فروش بنتلی و رولز رویس را از آن خود کرد. می‌باخ این بار با استفاده از نام روشن و شفاف بنز وارد عرصه شده است و چشم‌اندازهای خود را مانند زیر مجموعه‌های دیگر بنز دنبال می‌کند. این همکاری به گونه‌ای فخر آمیز و با افتخار معرفی شده است که تاریخچه هر دو خودرو ساز را در کنار هم قرار می‌دهد و در واقع به نوعی نمایش داده شده است که این دو در کنار هم قرار گرفته‌اند تا به خود افتخار بیشتری کنند. مشتریان ثروتمند این برند به دنبال دامنه وسیعی از آپشن‌ها هستند که می‌باخ در این موضوع مهارت خاصی دارد. مدل مفهومی ویژن مرسدس می باخ 6 یکی از این مدل‌هایی است که نشان می‌دهد این زیر مجموعه از مرسدس بنز به چه چیزی می‌اندیشد.

 

 

کد خبر 68435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha