کد خبر 68457
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
تعریف جدیدی از وانت!

پرشین خودرو: همکاری مرسدس بنز و زیر‌مجموعه لوکسش یعنی می‌باخ در دو سال اخیر ثمرات خوبی داده است. آنها در جدیدترین پروژه همکاری خود به سراغ یک محصول کاملا سورپرایز‌کننده رفته‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، مرسدس بنز G650 خودرویی است که در حقیقت بنز آن را ساخته و می‌باخ آن را تیونینگ کرده است. اکنون می‌توان گفت این دو، لوکس‌ترین پیکاپ جهان را تولید کرده‌اند. خودرویی که می‌تواند در عین سرسختی، بسیار راحت و تجملاتی هم باشد. سری G کلاس بنز یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای جهان نزد آفرودرها است.

با این حال دست همه آنها به فرمان آن نمی‌رسد. چرا که هم تولید زیادی ندارد و هم قیمت آن بالا است. این خودرو از ترکیب دو مدل G500 که یک SUV است و G63 که تنها پیکاپ شش چرخ استاندارد جهان است به وجود آمده است. به همین دلیل از آن انتظار داریم در بالاترین سطح آفرود عمل کند. انتظاری که نگاهی به زیربندی آن نشان می‌دهد ناامیدمان نمی‌کند.

اکسل‌های جلو عقب آن از نوع اکستریم آفرود است که در G63 قبلا به کار رفته بود. این اکسل‌ها دارای مکانیزم جذب شوک داخلی نیز هستند که شوک‌های عرضی وارد شده هنگام حرکت در شیب‌های عرضی و دست‌اندازهای آفرود را جذب می‌کند.

همچنین سیستم پایدار‌کننده الکترونیکی نیز درون این اکسل‌ها نصب شده و مستقل اما هماهنگ با سیستم پایداری کلی خودرو عمل می‌کند. در بخش سیستم تعلیق از تعلیق G500 استفاده شده است. هر چهار چرخ سیستم تعلیق مستقل از یکدیگر دارند. به این ترتیب خودرو حتی با وجود سه چرخ نیز می‌تواند به حرکت ادامه دهد. همچنین دامنه بازی کردن کمک‌های آن 30 سانتی متر است که به این ترتیب اجازه می‌دهد به راحتی از روی موانع بلند عبور کند.

برای پیشرانه آن از یک موتور 12 سیلندر با آرایش خورجینی سیلندرها استفاده شده است. این موتور 6 هزار سی‌سی حجم داشته و به دو توربوشارژر هم مجهز شده است. با چنین مشخصاتی بیراه نیست که بتواند 630 اسب بخار قدرت تولید کند؛ اما اوج هیجان گشتاور این موتور است. گشتاوری که تولید می‌کند 1000 نیوتن متر است. برای اینکه عدد به خوبی دستتان بیاید همین بس که این گشتاور معادل گشتاور 10 موتور پراید است! با این گشتاور G650 به راحتی می‌تواند از پس هر پستی و بلندی بر بیاید. البته برای رسیدن به نیرو در هر 100 کیلومتر 17 لیتر هم بنزین مصرف می‌کند.

طراحی داخلی آن جایی است که می‌باخ وارد ماجرا می‌شود. در طراحی داخلی آن از مدل‌های سال 2007 می‌باخ الگوبرداری شده است که البته با استانداردهای امروزی هم لوکس به حساب می‌آید. کابین این خودرو بیشتر شبیه به یک اتاق در هتلی مجلل است. طراحی داخلی این خودرو بیشتر از آنکه رقیب خودروهای پیکاپ باشد، شاسی‌بلندهای لوکس مدل روز مانند بنتلی بنتایگا و جگوار اف – پیس را به چالش می‌کشد. بنا بر اعلام مرسدس بنز، از این خودرو تنها 99 دستگاه تولید خواهد شد.

 

کد خبر 68457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha