بازدید از مرز 1.000.000 نفر گذشت

پرشین خودرو: نمایشگاه خودرو تهران در اوایل دهه 80 شمسی، رویدادی بسیار بزرگ و مهیج در تقویم نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور به‌شمار می‌آمد و هرسال هزاران نفر از علاقه‌مندان دنیای اتومبیل را به‌ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران می‌کشاند.

به گزارش پرشین خودرو،  صنعت خودرو در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و حتی درحال‌توسعه به‌عنوان یکی از صنایع استراتژیک و راهبردی در اقتصاد محسوب می‌شود. در ایران نیز به‌دلیل وابستگی‌های پسین و پیشین قابل‌توجه این صنعت، نقش اثرگذاری داشته و از اهمیت بالایی در اقتصاد برخوردار است. اما با توجه به مشکلاتی که در سال‌های اخیر صنعت خودروی کشور با آن روبه‌رو بوده، باعث شده است چهره این صنعت در آحادعمومی مخدوش شود.


اما به اعتقاد برخی کارشناسان و تحلیلگران صنعت خودرو برگزاری نمایشگاه‌های مختلف توانسته است تاثیر بسزایی در اصلاح چهره خودروسازان نزد آحاد مردم داشته باشد. به‌طور یقین با اصلاح این موضوع مشارکت در تولید و عرضه خودرو در سطح بازار رونق پیدا کرده است و صنعت مسیر پیشرفت را طی می‌کند.
باید به این نکته اشاره کرد برگزاری نمایشگاه صنعت خودروی کشور در چند سال اخیر توانسته است برخلاف سایر نمایشگاه‌های صنعتی به‌خوبی عمل کند و پتانسیل‌های ایران را در این بخش به رخ بکشاند. کارشناسان صنعت خودرو معتقدند نمایشگاه تخصصی خودرو می‌تواند موجب افزایش تعاملات شرکت‌های خودروسازی با یکدیگر، معرفی توانمندی‌های شرکت‌کنندگان، معرفی تولیدهای جدید به خودروسازان و افزایش اطلاعات متخصصان، عرضه نمونه کالا، توانمندی‌ها و دستاورد‌های تکنولوژیکی شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان، سلیقه‌آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا کردن خریداران، نمایندگان فروش و ایجاد محیط رقابتی سالم داخلی شود. برگزاری این نمایشگاه نه‌تنها به رونق صنعت خودرو در کشور یاری می‌رساند، بلکه به توسعه و ایجاد اشتغال در استان‌هایی که این نمایشگاه‌ها در آنها برگزار می‌شوند،کمک شایانی می‌کند.


امسال بعد از تقریبا 11 سال قرعه برگزاری نمایشگاه خودرو به پایتخت‌نشینان رسید. چنان در این روزها نمایشگاه مملو از جمعیت شد که خود خودروسازان و واردکنندگان را نیز با شگفتی مواجه کرد. مردمانی که از هر قشر و سن‌و‌سالی مسافت طولانی تا شهر‌آفتاب را پیمودند تا آخرین دستاوردهای این صنعت را از نزدیک مشاهده کنند. شاید بتوان بزرگ‌ترین رویداد برای صنعت خودروی کشور را در سال 95 برگزاری نمایشگاه خودرو تهران دانست. رویداد بزرگی که هرچند در سال‌های گذشته و در شهرهای مختلف نمایشگاه‌های خودرو و صنایع وابسته به آن برگزار می‌شد اما هرسال پایتخت از حضور این رخداد بزرگ خودرویی محروم بود.

با تمام این تفاسیر دوباره شاهد حضور نمایشگاه بزرگ خودرو در شهرآفتاب تهران هستیم. نمایشگاهی که هرچند در روزهای سرد زمستانی برگزار می‌شود اما در این نمایشگاه اکثر شرکت‌های خودرویی واردکننده و تولیدکننده حضور گرمی دارند و جدیدترین محصولات خود را رونمایی کردند و در معرض دید دوستداران خودرو و مصرف‌کنندگان قرار دادند. باید توجه داشت این نمایشگاه نه‌تنها برای جاده مخصوصی‌ها بلکه صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد، چراکه در این نمایشگاه شاهد حضور گسترده خودروسازان خارجی و سرمایه‌گذاران هستیم که می‌توان با برقراری ارتباط با آن‌ها و ورود فناوری و تکنولوژی روز دنیا در رشد و توسعه صنعت خودرو تاثیر بسزایی داشته باشد و صنعت خودروی کشور را در آینده نزدیک در گردونه رقابت با خودروسازان دنیا قرار دهد.


در همین زمینه عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره برگزاری نمایشگاه خودرو تهران بعد از گذشت 11 سال گفت: «برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران فرصتی مناسب و ضروری، هم برای مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان خودرو تلقی می‌شود تا بتوان دستاوردها و توانمندی‌های خودروسازان کشور را در معرض دید بازدیدکنندگان قرارداد.» رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «خودروسازان می‌توانند در این نمایشگاه با ارائه محصولات تولیدی خود توانایی و ظرفیت‌های موجود این صنعت را در معرض دید مردم قرار دهند و این امر هم می‌تواند کمک کند تا مصرف‌کننده نیز با شناخت بهتر محصول موردنظر خود را انتخاب و خریداری کند چراکه وقتی خریدار از نزدیک خودرو را مشاهده کند با شناخت بیشتر و با اطمینان اقدام به انتخاب خواهد کرد.»


رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه به‌طور یقین برگزاری نمایشگاه تهران می‌تواند در کسب‌وکار و رونق صنعت خودرو تاثیر مثبتی داشته باشد، افزود: «با‌توجه به اینکه در این نمایشگاه شاهد حضور گسترده شرکت‌های خارجی هستیم، به‌طور یقین می‌توان از توانمندی آن‌ها بهره برد تا در آینده شاهد تولید محصولاتی باکیفیت بالا و در سطح جهانی بود .»

دنیا ی خودرو

کد خبر 68481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
    2 0
    من دیروز در نمایشگاه شرکت کردم. پیش از این از نمایشگاه خودرو در کشورهای مختلف بازدید داشتم. واقعا جای تاسفه!!! به عنوان مثال، ایران خودرو در فضایی تقریبا 50 تا 60 متر مربعی!!! به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور از ماشین های جدید پژو 2008 و 508 تنها یک نمونه به نمایشگاه آورده بود و جمعیت بسیار زیادی دور آن جمع شده بودند. به طوری که علی رغم وقت 4 ساعته ای که من برای نمایشگاه گذاشتم، موفق به دیدن این ماشین ها نشدم!!! واقعا امکان اینکه برای خودروسازهای بزرگ فضای بیشتری اختصاص می یافت و یا اینکه تعداد بیشتری از نمونه ها و رنگ ها مختلف برای احترام به مردم به نمایش گذاشته می شد نبود؟؟؟!!!