کد خبر 68502
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
محکومیت قاچاقچی عراقی لوازم خودرو در مهران

پرشین خودرو: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام از محکومیتی فردی از اتباع کشور عراق در شهرستان مهران خبر داد که اقدام به قاچاق لوازم یدکی خودرو کرده بود.

به گزارش پرشین خودرو، نعمت الله بیرانوند اظهار کرد: 27 بهمن گزارشی از سوی گمرک شهرستان مهران مبنی بر کشف مقادیری وسایل یدکی خودرو به عنوان کالای قاچاق از داخل خودروی فردی که تبعه کشور عراق بود و قصد داشت آن را به صورت غیر قانونی به داخل مرز و کشورمان منتقل کند، دریافت شد.
وی افزود: پرونده ای در این زمینه تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت که در جریان دفاعیات متهم و بررسی اوراق پرونده در نهایت تخلف انتسابی احراز و شعبه رسیدگی کننده تعزیرات حکومتی مهران طی دادنامه ای متهم را به 100 میلیون ریال جزای نقدی و ضبط کالای مکشوفه محکوم کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: همچنین با توجه به تمهیدها و اخذ تامین مناسب از جمله ضبط خودرو حامل که با پلاک کشور عراق به صورت موقت مجوز ورود گرفته بود ، مطابق قانون تا وصول جریمه و پرداخت مجازات مقرر در رای صادره توقیف بود که متهم اقدام به پرداخت تمامی جزای نقدی به حساب صندوق دولت کرده و پرونده طی یک روز مختومه شد.

تعزیرات حکومتی استان ایلام و بویژه در شهرستان مرزی مهران طی سال جاری فعالیت خود را برای رسیدگی به پرونده های قاچاق با توجه به آثار مخربی که بر اقتصاد ملی بر جا می گذارد چند برابر کرده و پرونده های متعددی مورد رسیدگی و خاطیان با جرائم سنگینی روبرو شده اند.

در یکی از این پرونده ها فردی در مهران که اقدام به قاچاق 434 عدد تلفن همراه کرده بود شناسایی و به پرداخت یک میلیارد و 404 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد، جریمه 280 میلیون ریالی وارد کننده غیر مجاز دستگاه کارخانه آسفالت و جریمه 128 میلیون ریالی وارد کنندگان غیر مجاز لاستیک از مهمترین پرونده های رسیدگی شده در این اداره کل طی ماه های اخیر است.
چهار شعبه بدوی در ایلام و چهار شعبه نیز در شهرستان های سرابله، دهلران، دره شهر و مهران به تخلف های حوزه تعزیرات حکومتی رسیدگی می کنند و رسیدگی به پرونده ها واصله در شهرستان های ایوان و ملکشاهی در شعبه ایلام، شهرستان سیروان در شعبه سرابله و شهرستان های بدره و آبدانان نیز در شعبه دره شهر انجام می شود.

ایرنا

کد خبر 68502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha