کد خبر 68510
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
توضیح گمرک باهنر درباره مشکل ترخیص خودرو

پرشین خودرو: مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس تاکید کرد : سازمان توسعه تجارت ، ثبت کد شناسایی خودرو (VIN) را برای واردات الزامی کرده است.

به گزارش  پرشین خودرو، اقای رضایی در واکنش به مشکل ترخیص خودرو گفت: این روزها شاهد اعتراض برخی واردکنندگان خودرو به انحصارطلبی در واردات خودرو و مشکلات مربوط به اظهار به دلیل اجباری شدن ثبت کد شناسایی خودرو (VIN)جهت ثبت سفارش خودرو از سوی سازمان توسعه تجارت هستیم.

رضایی افزود : با توجه به اینکه طی روزهای اخیر واردات خودرو انحصاری شده و باید آنهایی که نمایندگی دارند ، مجوز ثبت سفارش به افراد حقیقی و حقوقی که نمایندگی ندارند بدهند، نکاتی قابل توجه است.

وی گفت : برخی واردکنندگان با وجود اینکه مجوز از نمایندگی های مجاز هم داشتند اما در سامانه جامع امور گمرکی ثبت سفارش آنها کامل ( نوع کالا ) دیده نمی شود که این مشکل مربوط به وزارت صنعت،معدن و تجارت است.

رضایی تصریح کرد : با این وجود و با در نظر گرفتن روزهای پایانی سال با دریافت تعهد و قطع مرور زمان ، ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک صورت گرفته است.

رضایی افزود: در برخی موارد برای ترخیص خودروهای وارداتی با وجود مشکل در سیستم ثبتارش شاهد هستیم که واردکنندگان مجوز ثبت سفارش هم گرفته اند اما به دلیل عدم بارگذاری مجوز ثبت سفارش در سامانه جامع امور گمرکی توسط سیستم ثبتارش و رؤیت نشدن کامل آن از سوی صاحبان کالا ،اظهارکنندگان نمی توانند خودروهای وارداتی را اظهار کنند که این هم مربوط به سامانه گمرک نیست.

مدیر کل گمرک شهید باهنر بندرعباس ادامه داد: با وجود این مشکلات گمرک ایران راهکارهایی را در نظر گرفته است که صاحبان کالا بتوانند کالا را اظهار و مراحل ترخیص را طی کنند.

واحدمرکزی خبر

کد خبر 68510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha