موتور سواران و عابران بیشترین تعداد کشته های سوانح  هستند

پرشین خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به لزوم فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از موتورسیکلت، گفت: موتور سواران و عابران پیاده بیشترین تعداد کشته های سوانح ترافیکی در شهرهای بزرگ را شامل می‌شوند و یکی از عوامل مهم بروز سوانح ترافیکی هستند

به گزارش پرشین خودرو، سردار تقی مهری در اختتامیه هفتمین سمینار بین المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در شیراز، افزود: یکی از موضوعات مهم در کشور ما به عنوان یک معضل اساسی و چالش، مسئله حوادث رانندگی است، در دنیا برابر آمار سالیانه ،بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند و بین 50 تا 55 میلیون نفر نیز مجروح می شوند.

مهری با بیان اینکه در ایران تعداد 19 میلیون خودرو و 12 میلیون موتور سیکلت وجود دارد، گفت:و این آمار نشان می دهد که ما تقریبا به ازای هر خانواده ایرانی بیش از یک وسیله نقلیه داریم.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه حدود 9 درصد از جان باختگان کشور مربوط به استان فارس است، گفت: در 9 ماهه امسال، استان فارس در بین استان های کشور بیشترین آمارتلفات را در حواث ترافیکی دارد.

مهری با اشاره به اینکه در دنیا به ازای هر ده هزار وسیله نقلیه، پنج و هفت دهم نفر جان خود را در حوادث رانندگی از دست می دهند، گفت: در ایران این تعداد هفت و پنج دهم نفر بوده است، همچنین 51 درصد از کشته های تصادفات در کشور را موتور سیکلت سواران تشکیل می دهند که این افراد بین سنین 21 الی 50 سال هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حوادث رانندگی درون شهری، حدود 25 درصد از کشته شده ها مربوط به راکبان موتور سیکلت و بیش از 37 درصد مربوط به عابران پیاده هستند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، در ادامه این نشست سردار گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس نیز گفت: در حوادث ترافیکی 10 ماهه امسال، هزار و 180 نفر از شهروندان در استان فارس جان خود را از دست داده اند که بیش از هفت درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

گودرزی با اشاره به نقش مهم سایر دستگاه های دخیل در موضوع ترافیک و سوانح جاده ای، اظهارکرد: آموزش و فرهنگ سازی اجتماعی می تواند در این راستا بسیار مشکل گشا باشد.

وی ارائه آموزش های مستمر توسط نهادهای مرتبط با موضوع راهنمایی و رانندگی را موثر دانست و افزود: در استان فارس کیفیت راه ها و وسایل نقلیه نسبت به قبل بهبود یافته و باید مسائل مربوط به رانندگی ایمن ،بیشتر از عوامل دیگر مورد توجه قرار گیرد.
ایسنا

کد خبر 68552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha